Compania care administrează reţeaua de căi ferate din România, CFR SA, a anunţat joi că are deschise în prezent 48 de şantiere feroviare pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii la infrastructura feroviară, iar valoare totală estimată a lucrărilor este de 141,6 milioane lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri proprii ale companiei şi de la bugetul de stat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În jumătatea de sud a ţării, pe raza Regionalelor CF Galaţi, Constanţa, Bucureşti, Craiova şi Timişoara sunt operaţionale 17 de şantiere pentru lucrări de reparaţii la linii, aparate de cale, poduri, podeţe şi clădiri de staţii. Valoarea totală a contractelor aflate în derulare este de 35,5 milioane lei”, se arată în comunicat.

Secţii de cale ferată în lucru sunt Videle-Ciolpani (lucrări de reparaţii, poduri, podeţe şi de consolidare terasament la km 53), Giurgiu-Videle (reparaţii podeţ de la km 53), Buciumeni-Mogoşoaia şi Chitila-Băneasa (lucrări de reparaţii şi întreţinere linii), Chitila-Piteşti, Vadu Lat – Zăvestreni şi în staţiile Ghergani (linia II), Bucureşti Nord (linia III Griviţa), Bucureşti Triaj (liniile 8D2 şi 9D2) şi Bucureşti Griviţa, secţia Videle-Orşova (reparaţii pod km 267), Lainici-Pietrele Albe (reparaţii linii la km 101-104), Măldăeni-Mihăeşti-Radomireşti (reparaţii linii directe din staţii) şi secţia Călimăneşti-Cozia (reparaţii linii km 312-313).

Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou

Totodată, există şantiere şi pe intervalul de staţii Goleşti–Piatra Olt (reparaţii linii km 95-154) şi în staţiile Ciolpani, Gălăteni, Caracal şi Roşiori Nord, pe intervalul de staţii Banu Mărăcine-Malu Mare (fir I), Leu–Malu Mare (fir I), Vârciorova-Orşova (km 383-384), în staţiile Filiaşi şi Răcari (reparaţii linii directe şi în zona aparatelor de cale), în staţia CF Mangalia (reparaţii linie în curbă şi înlocuirea traverselor de lemn cu travese de beton), intervalul de staţii Cataloi-Tulcea Mărfuri (reparaţii linie în curbă şi înlocuirea traverselor de lemn cu travese de beton), staţia Timişoara Nord (lucrări de reparaţii tunel pietonal, spaţii de exploatare şi holul caselor de bilete), staţiile Brad şi Petroşani (reparaţii capitale clădire), secţia Ilia-Lugoj (reparaţii şi refacţie parţială de traverse), secţia Orşova-Jimbolia (reparaţii capitale la podul de la km 397).

”În centrul ţării, pe raza regionalei Braşov, sunt operaţionale 12 de şantiere pentru lucrări de reparaţii la linii, la instalaţiile de dirijare a traficului, aparate de cale, poduri, podeţe şi clădiri de staţie. Valoarea totală a contractelor aflate în derulare este de 47,4 milioane lei”, se arată în comunicat.

În această zonă, sunt efectuate lucrări în staţiile Ghimbav, Ghimbav-Codlea, Codlea, Codlea-Dumbrăviţa, Dumbrăviţa-Vlădeni, Vlădeni-Brădet, Brădet, Şercaia, Făgăraş-Voila, Voila, Voila-Ucea, Ucea, Ucea-Arpaş, Rastolita, Galautas, Subcetate Mures, Lazarea, Gheorghieni, Voslobeni, Braşov, Sighişoara, Alba Iulia, Augustin, Racoş şi Rupea.

Sunt şantiere şi pe distanţele Siculeni-Mihăileni, Miercurea Ciuc-Siculeni, Siculeni-Mădăraş, Timişu de Sus-Dârste, Racoş-Rupea (reparaţii la la instalaţiile de dirijare a traficului), secţia Miercurea Sibiului-Cunţa între km 52-61 (reparaţii linie), pod km 89 şi podeţ km101 între Braşov şi Podu Olt (reparaţii infrastructură), în staţia Braşov (reparaţii clădire de călători şi tunel pietonal), staţiile Stânceni, Târgu Mureş Sud, Deda, Vânători, Sighişoara şi pe intervalul Podu Olt-Tălmaciu-Selimbar de la km 372 la km 387, între staţiile Sibiu şi Copşa Mică (lucrări de reparaţii podeţ şi amenajare albie la podeţ km).

”În partea de nord a ţării, pe raza regionalelor Cluj şi Iaşi, sunt operaţionale 16 de şantiere pentru lucrări de reparaţii la linii, aparate de cale, poduri şi tuneluri. Valoarea totală a contractelor aflate în derulare este de 58,7 milioane lei”, se arată în comunicat.

Secţii de cale ferată în lucru sunt Valea Vişeului-Petrova (reparaţii capitale la tunel Runcu), Iza-Vişeul de Jos (consolidare portal de ieşire tunel Drăgoioasa), Apahida-Cluj Napoca (reparaţii pod km 493), Lăpuşel-Baia Mare (reparaţii capitale la pod km 172), Apahida-Jucu (reparaţii linie fir II de la km 0 la km 8), Călăraşi Turda-Valea Florilor (fir I+II) şi în staţiile Vadu Crişului, Tileag, Episcopia Bihor şi Oradea (lucrări de consolidare linii şi aparate de cale), secţia Paşcani-Iaşi (lucrări de refacţie şi ciuruire de la km52 la km 61), secţia Măgura Ilvei-Ilva Mare (lucrări de reparaţii prin înlocuire traverse de lemn şi completare cu material mărunt de cale de la km 21 la km 22), Ploieşti-Vicşani (lucrări de reparaţii prin înlocuire traverse de lemn şi completare cu material mărunt de cale linii din staţiile Vicşani şi Dorneşti), Prisaca Dornei-Câmpulung Est (lucrări de reparaţii prin înlocuire traverse de lemn şi completare cu material mărunt de cale de la km 60 la km 61), staţia Suceava Nord (reparaţii clădire de călători).

”Menţionăm că lucrările de reparaţii şi consolidare a elementelor infrastructurii ferovare se vor executa în paralel cu asigurarea traficului în condiţii optime pe toate segmentele de cale ferată menţionate şi au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie prin creşterea vitezei de circulaţie şi a gradului de confort”, au declarat reprezentanţii companiei în cadrul comunicatului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.