CFR Infrastructură a anunţat că noul pod feroviar de la Grădiştea va redeschis circulaţiei pe 1 iunie, anunţă CFR Infrastructură, precizând că legătura feroviară între Capitală şi sudul reţelei, pe ruta directă Bucureşti Nord - Bucureşti Progresu - Vidra - Grădiştea - Comana - Giurgiu (şi retur), va dura aproximativ 2 ore.
„Sâmbătă, 1 iunie 2024, redeschidem circulaţia pe noul pod feroviar din localitatea Grădiştea, iar legătura feroviară între Capitală şi sudul reţelei, pe ruta directă Bucureşti Nord - Bucureşti Progresu - Vidra - Grădiştea - Comana - Giurgiu (şi retur), va dura circa 2 ore! Cele şapte perechi de automotoare Siemens Desiro ale operatorului naţional vor circula pe ruta directă Bucureşti - Grădiştea - Giurgiu, şi retur, cu 12 opriri pe întregul traseu, iar o călătorie va dura circa 40 de minute între Gara de Nord şi Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu, circa 80 de minute~, au explicat reprezentanţii CFR Infrastructură.
Ei au precizat că lucrările pentru reconstrucţia podului feroviar peste râul Argeş, situat între Vidra şi Comana, au fost incluse în Lotul I al obiectivului de investiţii Modernizarea liniei CF Bucureşti - Giurgiu Nord Frontieră, în contextul în care restabilirea legăturii directe pe calea ferată între Bucureşti şi Giurgiu era prioritară.
Evenimente
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Astfel, modernizarea căii ferate între staţiile Vidra şi Comana - Lotul I - a avut ca obiectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru reconstrucţia podului peste râul Argeş, între staţiile Vidra şi Comana, un tronson în lungime de 12,02 km pe care s-a înlocuit de la zero suprastructura căii, s-au construit 99 subtraversări şi structuri de trecere în aria naturală protejată Comana, 16 lucrări de artă - 4 poduri, 2 viaducte şi 10 podeţe -, iar cele două construcţii civile noi - Hm Comana şi PO Grădiştea - respectă standardele europene pentru serviciile oferite călătorilor.
CFR Infrastructură a menţionat că viteze maxime de circulaţie de 120 km/h - 100 km/h vor fi atinse pe circa 72 de km, din cei 93,2 km ai liniei, pe restul traseul garniturile vor circula cu viteze de 70 - 80 km/h (viteza liniei), restricţiile de viteză acoperind o lungime de cca 10 km. Viteza maximă se va atinge pe întregul traseu după finalizarea lucrărilor de modernizare şi electrificare incluse în Lotul II, cu reducerea semnificativă a duratei de călătorie.
Podul Grădiştea, pod metalic tip grindă cu zăbrele cu calea jos şi cuvă de balast, în lungime de 1,36 km, inclusiv cele 2 viaducte care asigură accesul pe pod, este cea mai importantă lucrare de artă din cadrul acestui contract.
A fost reconstruit peste râul Argeş la o înălţime de aproximativ 15 m şi este al doilea pod feroviar complet sudat din România (primul fiind construit pe Coridorul Rin-Dunăre, în zona localităţii Sighişoara, peste râul Târnava Mare).
„Însă, pentru montarea liniei de cale ferată pe podul de la Grădiştea, antreprenorul a uitilizat sistemul slab track (sistem de cale ferată nebalastată), introdus pentru prima dată pe reţeaua feroviară din România. Sistemul constă în montarea şinelor, prin intermediul celor 8 rânduri de puncte de prindere, direct pe o placă din beton armat prefabriat, un rând de puncte fiind format din două poziţii de prindere a şinei, similar cu o traversă pe o cale ferată balastată. De asemenea, pe toată lungimea podului au fost instalate aparate de compensare, care au rolul de a prelua forţa de dilatare/contracţie, în scopul prevenirii fenomenului de şerpuire a şinei”, a menţionat sursa citată.
Valoarea totală a contractului pentru Lotul I (proiectare şi execuţie lucrări), care a cuprins doar lucrările necesare pentru redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul Grădiştea, situat între Vidra şi Comana, a fost de 627,42 milioane de lei, cu finanţare asigurată din fonduri europene nerambursabile. Cele două etape ale Lotului I - elaborare proiect tehnic şi execuţie lucrări - s-au derulat în perioada ianuarie 2021 - mai 2024.
Investiţiile pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pe relaţia Bucureşti - Giurgiu Nord Frontieră continuă cu lotul 2, care cuprinde lucrările de modernizare a liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Progresu - Jilava - Giurgiu Nord Frontieră, fără intervalul Vidra - Comana (Lotul I), electrificarea în totalitate (inclusiv intervalul Vidra - Comana), o variantă nouă de traseu cu un viaduct în zona Daia, dublarea liniei între Daia şi Frăţeşti, precum şi lucrări de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS, o investiţie în valoare estimată de 2,25 miliarde lei, lansată deja în licitaţie, cu termen de depunere a ofertelor pe data de 1 iulie 2024.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.