Creşterea cererii globale de petrol trebuie să se accelereze în lunile următoare, altfel piaţa va avea dificultăţi să absoarbă o creştere a ofertei de petrol pe care OPEC+ intenţionează să o facă din octombrie, potrivit datelor, analiştilor şi surselor din industrie, citate de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Creşterea cererii de petrol în primele şapte luni ale anului din partea consumatorilor de top, SUA şi China, nu a reuşit să îndeplinească anumite aşteptări, chiar înainte ca temerile reînnoite cu privire la o recesiune din SUA să declanşeze o vânzare globală de acţiuni şi obligaţiuni săptămâna trecută.

Dacă economia încetineşte în continuare, creşterea cererii de petrol va încetini probabil odată cu aceasta. Asta va însemna că OPEC+ va trebui fie să întârzie planurile de a pompa mai mult petrol, fie să accepte preţuri mai mici pentru o aprovizionare mai mare, au spus analiştii.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”În circumstanţele actuale de risc semnificativ de recesiune, este puţin probabil ca OPEC+ să avanseze cu creşterile planificate pentru octombrie”, a declarat Gary Ross, CEO al Black Gold Investors şi un observator veteran al OPEC.

Preţul petrolului a scăzut sub 80 de dolari pe baril în august – mai puţin decât au nevoie majoritatea membrilor OPEC+, sau Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol şi aliaţi precum Rusiapentru a-şi echilibra bugetele.

”Cererea de petrol are cu siguranţă un risc de scădere”, a spus Neil Atkinson, un analist independent care a lucrat anterior la Agenţia Internaţională pentru Energie, invocând îngrijorarea cu privire la economiile chineze şi americane.

”Este foarte dificil să vedem cum preţurile pot creşte semnificativ dacă cererea este mai lentă decât am crezut”, a spus el, adăugând că se aştepta ca OPEC+ să intre în pauză pentru creşterea producţiei. Pentru primele şapte luni ale anului 2024, importurile de ţiţei ale Chinei au totalizat 10,89 milioane de barili pe zi, în scădere cu 2,4% faţă de anul anterior, au arătat miercuri datele oficiale. Consumul de motorină în scădere al Chinei, pe măsură ce utilizarea camioanelor alimentate cu GNL este în creştere, afectează cererea internă de combustibil, la fel ca o economie lentă, împiedicată de o criză prelungită din sectorul imobiliar.

În Statele Unite, consumul de petrol a crescut până în iulie cu 220.000 bpd pe an, până la o medie de 20,25 milioane bpd, conform calculelor Reuters bazate pe estimări guvernamentale. Cererea va trebui să se accelereze pentru a atinge prognoza guvernamentală pentru 2024 de 20,5 milioane bpd.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.