Piaţa de publicitate este în prezent mai slabă decât în orice moment al pandemiei de coronavirus din 2020, a declarat marţi directorul general al Warner Bros. Discovery David Zaslav, la o conferinţă de investiţii, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Dacă piaţa de publicitate nu se îmbunătăţeşte anul viitor, ”va fi greu” să atingem previziunile unor venituri de 12 miliarde de dolari pentru 2023, a spus Zaslav la Conferinţa RBC Global TIMT de la New York.

Comentariile lui Zaslav semnalează o schimbare a retoricii din partea marilor directori din mass-media tradiţionale, care au spus în general în această vară că scăderile veniturilor din publicitate nu au fost semnificative pentru ei, chiar dacă jucătorii de pe piaţa media digitală au înregistrat o scădere.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Agenţii de publicitate şi-au redus cheltuielile deoarece Rezerva Federală a majorat ratele dobânzilor pentru a reduce inflaţia, făcând presiuni asupra acţiunilor, inclusiv ale companiilor media”.

Lucrurile ”s-au înrăutăţit” în ultimele luni, a spus Zaslav.

Evaluarea Warner Bros. Discovery a scăzut la jumătate în acest an. Şi capitalizările de piaţă ale altor companii care se bazează pe publicitate, cum ar fi Snap, Meta şi BuzzFeed, au scăzut cu peste 65% în acest an.

Fuziunea Discovery cu WarnerMedia, la începutul acestui an, a adus o serie de provocări neprevăzute, deoarece unele active au fost ”în mod neaşteptat mai slabr decât am crezut”, a spus Zaslav.

HBO a trecut de la a câştiga peste 2 miliarde de dolari în 2019 la a pierde aproximativ 3 miliarde de dolari anul trecut, pe măsură ce cheltuielile pentru conţinut au crescut, potrivit lui Zaslav.

CEO-ul şi-a schimbat strategia pentru HBO Max, deoarece urmează să fuzioneze cu Discovery+ anul viitor, inclusiv prin eliminarea emisiunilor cu rating scăzut şi a filmelor cu un buget mai mare realizate numai pentru serviciul de streaming.

”Este mai dezordonat decât am crezut, este mult mai rău decât am crezut”, a spus Zaslav. El a adăugat, totuşi, că nu a vrut să cumpere o companie ”care a fost foarte bine condusă”, deoarece ar fi limitat avantajul fuziunii.

Zaslav a redus costurile de la încheierea tranzacţiei, în aprilie, şi intenţionează să concedieze încă peste 1.000 de angajaţi înainte de sfârşitul anului, a informat CNBC luna trecută.

Directorul a mai spus că Warner Bros. Discovery va rămâne disciplinată şi atunci când discuţiile privind reînnoirea drepturilor NBA vor accelera anul viitor.

”Nu trebuie să avem NBA”, a spus Zaslav.

Compania are o mulţime de oferte sportive fără el, a adăugat el.

Totuşi, Zaslav a reiterat că ar dori să încheie o înţelegere cu NBA.

El a reînnoit recent contractul cu vedeta Charles Barkley pentru 10 ani, deşi contractul include o clauză prin care Barkley ar putea pleca dacă Warner Bros. Discovery nu îşi reînnoieşte contractul de transport. Contractele TV naţionale ale NBA expiră după sezonul 2024-25.

Orice înţelegere cu NBA va trebui să fie orientată spre viitor, a spus Zaslav, încorporând atât serviciul de streaming al companiei, cât şi activele sportive, inclusiv Bleacher Report, care ajung la publicul mai tânăr.

Acţiunile Warner Bros. Discovery au crescut marţi cu peste 3%.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.