Ola Kaellenius, CEO-ul Mercedes-Benz şi preşedintele Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), a solicitat joi Comisiei Europene să recunoască faptul că vânzările reduse de vehicule electrice (EV) în Uniunea Europeană sunt determinate de cererea slabă, nu de lipsa ofertei, şi să renunţe la posibilele amenzi pentru sectorul auto, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Producătorii auto europeni, care se confruntă cu o concurenţă tot mai acerbă din partea rivalilor chinezi şi se pregătesc pentru tarife americane odată cu instalarea în funcţie a preşedintelui ales Donald Trump, riscă amenzi din partea UE de până la 15 miliarde de euro dacă flotele lor nu respectă limitele de emisii de CO2 până în 2025.

Dialog strategic pentru competitivitatea sectorului auto

Kaellenius a prezentat o listă de dorinţe a industriei înaintea unui ”dialog strategic” planificat de executivul UE cu producătorii auto, furnizorii şi sindicatele. Dialogul urmăreşte sprijinirea competitivităţii industriei auto europene, care se confruntă cu reduceri de locuri de muncă.

CEO-ul Mercedes-Benz a declarat că se aşteaptă ca dialogul să înceapă în câteva săptămâni şi a îndemnat UE să caute ”un mare acord” cu administraţia Trump pentru a evita un război comercial.

Cererea scăzută de vehicule electrice şi riscul amenzilor

Kaellenius a subliniat că obiectivele de emisii de CO2 pentru maşini au fost bazate pe aşteptări nerealizate privind creşterea cererii de vehicule electrice şi a solicitat liderilor politici să propună soluţii.

”Am făcut câteva sugestii, dar nu am dorit să venim cu un ”doar faceţi asta', ci să spunem: să recunoaştem că există o problemă. Orice formă de sprijin care protejează capacitatea noastră de investiţie este ceea ce căutăm,” a declarat el reporterilor.

Scădere în vânzările de vehicule electrice

Potrivit ACEA, vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 5,9% anul trecut, reprezentând o cotă de piaţă de 13,6%, cu un punct procentual mai puţin decât în 2023, departe de creşterea la 20% necesară pentru a îndeplini ţintele de emisii de carbon.

ACEA estimează că cota de piaţă va rămâne sub aşteptări, ceea ce ar putea duce la penalităţi mari pentru neconformitate.

În acelaşi timp, noile înmatriculări de autoturisme în UE au crescut cu 0,8%, potrivit datelor provizorii ale ACEA, însă numărul vehiculelor vândute rămâne cu 18,4% sub nivelul din 2019.

Kaellenius a mai afirmat că UE trebuie să îmbunătăţească competitivitatea prin aprofundarea pieţei unice, stimularea cercetării şi recunoaşterea beneficiilor comerţului liber.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.