Producătorul român de medicamente Biofarm (simbol bursier BIO) şi-a planificat pentru acest an creşterea cotei de piaţă şi anunţă că va continua investiţiile în dezvoltarea capacităţilor de producţie, a declarat, pentru News.ro, directorul general al companiei, Cătălin Vicol, care precizează că provocările acestui an sunt potenţiala majorare a preţurilor la materii prime şi insuficienţa forţei de muncă calificată în industria pharma.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”2020 se arată a fi un an cel puţin la fel de intens ca şi 2019. Principala provocare este generată de concurenţa în creştere pe piaţa din România. România este o piaţă în continuă creştere atât prin dezvoltarea noilor categorii cât şi prin pătrunderea a noi jucători pe piaţa din România. Ca şi provocări specifice activităţii de producţie aş menţiona: potenţiala majorare a preţurilor la materii prime precum şi insuficienţa forţei de muncă calificată pentru industria pharma”, a declarat pentru News.ro directorul general al Biofarm, Cătălin Vicol.

 În ceea ce priveşte rezultatele pentru 2019, el afirmă că pentru Biofarm, anul 2019 a fost în esenţă dinamic, iar rezultatele raportate pentru primele nouă luni ale anului 2019 arată o creştere de 7% a veniturilor şi de 16% a profitului din exploatere.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Ne-am consolidat poziţia pe segmentul CHC (Consumer HealthCare) în România. Datele de piaţă arată o evoluţie de +12% a vânzărilor către consumatori în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Deţinem poziţia de leader sau poziţii în top 3, pe majoritatea categoriilor pe care activăm (digestie & metabolism, răceală şi gripă, şi cardiovascular & circulator)”, a adăugat el. 

Biofarm va continua investiţiile şi în 2020.

”În 2020 focusul principal constă în susţinerea brandurilor star ale companiei precum şi în dezvoltarea de noi produse care să răspundă celor mai diverse nevoi de sănătate. Investiţiile vor lua în calcul stadiul de dezvoltare al fiecărui brand în parte şi potenţialul categoriei în care activează acesta. Brandurile Antispasmin, Protecardin, Bioflu, Septosol, pentru care am lansat comunicările comerciale în 2019, vor juca un rol important în categoriile pe care activează”, a mai spus Vicol.

Strategia companiei este de a continua creşterea susţinută atât pe piaţa din România (prin consolidarea brandurilor existente şi prin dezvoltarea de noi branduri) cât şi pe pieţele externe.

”Compania continuă investiţiile în dezvoltarea capacităţilor de producţie care vor genera noi locuri de muncă. De asemenea vom continua investiţiile în dezvoltarea competenţelor profesionale ale angajaţilor Biofarm”, a precizat directorul general al companiei.

Activitatea companiei se concentrează cu precădere pe piaţa internă. Din activitatea de export se realizează aproximativ 2% din cifra de afaceri anuală.

”Pentru viitor ne dorim să creştem vânzările atât pe piaţa internă, cât şi să creştem procentul generat de activitatea de export”, a menţionat el.

Biofarm realizează exporturi în Cehia, Ungaria, Cipru, Lituania, Malta, Moldova, Georgia, Rusia, Ucraina, Kîrgîzstan, Azerbaidjan, Irak.

”Pentru perioada viitoare ne dorim să intensificăm activitatea de export şi să realizăm creşteri semnificative atât pe pieţele pe care activăm în acest moment cât şi să dezvoltăm activitatea de export în noi teritorii”, a declarat Vicol.

Biofarm activează cu precădere pe piaţa CHC, unde are o cotă de piata in valoare de 6%, iar în unităţi ocupă locul 2 în piaţa de CHC, cu o cotă de piaţă de 8%.

”Unul din obiectivele Biofarm în 2020 este şi creşterea cotei de piaţă”, a subliniat acesta.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.