Autorităţile române au semnat, joi, contractul pentru proiectarea şi execuţia celui mai lung lot din viitoarea autostradă A8, cunoscută sub denumirea Autostrada Unirii. Acesta este cel mai scump contract semnat vreodată pentru realizarea unui tronson rutier în România, valoarea lui depăşind şase miliarde de lei, sumă asigurată din fonduri europene.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Joi a fost semnat, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2A Ditrău-Grinţieş, parte a Autostrăzii Unirii - A8. Este contractul cu cea mai mare valoare încheiat pentru realizarea unui tronson rutier în România. 
 
Lotul de autostradă dintre Ditrău şi Grinţieş va avea o lungime de 37,9 kilometri, fiind cel mai lung lot din Autostrada Unirii, iar valoarea contractului aferent lucrării este de peste 6,1 miliarde lei, având ca sursă de finanţare din fondurile europene, prin Programul Transporturi 2021-2027.
 
Din partea statului român, contractul a fost semnat de directorul Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, Gabriel Budescu. 
 
”Este contractul cu cea mai mare valoare semnat până acuma, în istorie. Va fi depăşit, probabil, în perioada imediat următoare de tunelul Meseş. (...) Sunt aproape 40 de kilometri dificili, în zona de munte. Sunt bucuros că a câştigat o companie care ştie să facă autostrăzi, le face bine, le face repede, se înscrie în toate termenele aşa cum bine ştiţi, e o companie românească, e o companie care are multe provocări inclusiv anul acesta”, a afirmat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent la semnarea contractului.
 
Constructorul este Asocierea SA&PE Construct - Tehnostrade SRL - Euro Asfalt D.O.O. - Spedition UMB.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.