În această zi, acum doi ani, Comisia Europeană a creat coridoarele de solidaritate, în colaborare cu Ucraina şi cu Republica Moldova, pentru a îmbunătăţi rutele de transport dintre UE, Ucraina şi Republica Moldova.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Create iniţial pentru evitarea blocadei impuse de Rusia în Marea Neagră asupra exporturilor ucrainene de cereale, coridoarele de solidaritate au evoluat pentru a acoperi comerţul din toate sectoarele, arată comunicatul de presă al Executivului european. Ele permit Ucrainei şi Republicii Moldova să exporte diverse mărfuri către pieţele mondiale, garantând în acelaşi timp faptul că importurile esenţiale ajung în Ucraina. Pe termen lung, aceste coridoare vor juca un rol esenţial în reconstrucţia Ucrainei şi în integrarea sa deplină în piaţa unică a UE.
 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Până în prezent, coridoarele de solidaritate au facilitat exportul a peste 136 de milioane de tone de mărfuri ucrainene, în special cereale, minereuri şi oţel. Ele au permis, de asemenea, importul a peste 52 de milioane de tone de produse esenţiale, precum combustibil, vehicule, îngrăşăminte şi ajutor militar şi umanitar. Aceste coridoare acoperă regiunea Dunării, Polonia, ţările baltice şi regiunea Mării Adriatice, utilizând căile ferate, căile rutiere şi căile navigabile interioare. Deşi coridorul ucrainean al Mării Negre, înfiinţat în toamna anului 2023, este esenţial, Dunărea şi coridorul Polonia-ţările baltice rămân de asemenea cruciale pentru importuri, în timp ce Marea Adriatică joacă un rol major în exporturile de produse neagricole ale Ucrainei.
 
Comisia Europeană şi instituţiile financiare internaţionale au mobilizat peste 2 miliarde EUR pentru aceste coridoare. În decursul ultimilor doi ani, Comisia a coordonat autorităţile şi comunitatea transporturilor din UE, din Ucraina şi din Republica Moldova pentru a elimina barierele administrative şi de infrastructură şi pentru a îmbunătăţi eficacitatea schimburilor comerciale. Printre priorităţi se numără gestionarea traficului, procedurile la frontieră şi investiţiile în infrastructuri şi în echipamente logistice. Proiectele majore, precum ameliorarea navigaţiei pe Dunăre şi pe Canalul Sulina în direcţia Mării Negre, au contribuit la tranziţia către un sistem feroviar european interoperabil.
 
i, a declarat: „Acum doi ani, coridoarele de solidaritate au reorganizat rutele logistice din Europa de Est pentru a permite economiei Ucrainei şi celei a Republicii Moldova să funcţioneze şi să evite o criză alimentară mondială. Până în prezent, ele au generat venituri de aproximativ 50 de miliarde euro pentru economia ucraineană. În acelaşi timp, ele consolidează legăturile economice ale Ucrainei cu UE, cu importuri în valoare de aproximativ 107 miliarde EUR până în prezent. UE a investit în infrastructura de transport din Polonia, din Slovacia, din Ungaria, din România, din Ucraina şi din Republica Moldova, ancorând aceste două ultime ţări în piaţa unică şi în spaţiul de transport al UE. Coridoarele de solidaritate sunt şi vor rămâne o opţiune sigură pentru comerţul Ucrainei şi al Republicii Moldova cu restul lumii”, a afirmat Adina Vălean, comisarul pentru transporturi, potrivit sursei citate.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.