British Airways, care este în prezent cel mai mare operator de avioane Boeing 747, va retrage avioanele din serviciu înainte de termenul stabilit iniţial, din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus, relateză CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Operatorul aerian, deţinut de International Consolidated Airlines Group, intenţiona să retragă avioanele din serviciu până în 2024. Dar restricţiile de călătorie introduse de autorităţi din cauza Covid-19 au determinat compania să ia măsura acum.

”Cu mare tristeţe trebuie să confirmăm că propunem retragerea întregii flote de avioane 747, măsura intrând în vigoare imediat”, a arătat compania într-un comunicat trimist pe email CNBC.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Este improbabil ca ”regina magnifică a cerului” să mai efectueze vreodată servicii comerciale pentru British Airways, dn cauza declinului călătoriilor provocat de pandemia globală de Covid-19.

British Airways a explicat că în schimb va opera zboruri cu ”avioane moderne, eficiente energetic”, între care Airbus A350 şi Boeing 787.

BA a început să folosească avioane 747 în anii ’70 şi a format flota actuală de aeronave 747-400 între 1989 şi 1999. La momentul de vârf, compania a avut 57 de avioane 747, fiind depăşită doar de Japan Airlines, aceste avioane reprezentând în prezent aproximativ 10% din flota totală a companiei britanice.

În prezent, British Airways deţine 31 de avioane747 cu patru motoare, cu o vârstă medie de 23 de ani.

Informaţia a apărut după ce Qantas Airways a anunţat în iunie că retrage imediat cele şase avioane Boeing 747, cu şase luni înainte de termenul stabilit.

Avioanele 747 au o lungime de 70,4 metri şi sunt suficient de mari să includă 50 de automobile parcate. Iniţial au fost proiectate să includă 27 de locuri la clasa I şi 292 la clasa economică, fiind prevăzute pe puntea superioară cu un salon numit ”clubul din cer”. În prezent, avioanele au trei tipuri diferite de locuri.

BA a avertizat recent că 12.000 de locuri de muncă din companie sunt în pericol din cauza pandemiei. Acţiunile IAG au scăzut în acest an cu 65%.

International Air Transport Association (IATA) a estimat luna trecută că operatorii aerieni sunt pe cale să piardă 84 de miliarde de dolari în acest an şi alte 15 miliarde de dolari în 2021. În luna aprilie, traficul aerian a scăzut cu peste 90% faţă de anul anterior, iar 2020 ar putea fi cel mai prost an din istoria acestui sector, potrivit IATA.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.