Consumatorii britanici şi-au redus cumpărăturile în mai, în contextul accelerării rapide a inflaţiei, iar un indicator al încrederii lor în economie a scăzut la un nivel record în iunie, potrivit datelor care scot în evidenţă impactul costului vieţii, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Potrivit datelor Oficiului Naţional pentru Statistică Naţională, volumele vânzărilor au scăzut cu 0,5% în luna mai, o scădere sub declinul de 0,7% aşteptat de economiştii chestionaţi de Reuters.

Dar ONS şi-a redus, de asemenea, estimarea de creştere lunară a volumelor vânzărilor în aprilie la 0,4%, de la  ritmul de 1,4% raportat iniţial, după o revizuire anuală a procesului său de ajustări sezoniere.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Scăderea din luna mai a fost determinată de vânzările mai slabe de alimente, a declarat Heather Bovill, director adjunct al ONS pentru sondaje şi indicatori economici.

”Feedbackul de la supermarketuri a sugerat că clienţii au cheltuit mai puţin pentru produse alimentare, din cauza creşterii costului vieţii”, a spus ea.

De asemenea, indicatorul de încredere a consumatorilor din Marea Britanie, calculat de GfK, a scăzut la cel mai redus nivel de când au început înregistrările în 1974.

”Dispoziţia consumatorilor este în prezent mai nefavorabilă decât în ​​primele etape ale pandemiei de Covid, rezultatul referendumului Brexit din 2016 şi chiar şocul crizei financiare globale din 2008, iar acum se vorbeşte despre o recesiune care se profilează”, a spus Joe Staton, directorul de strategie pentru clienţi la GfK.

 Inflaţia generală din Regatul Unit se află la un nivel maxim din ultimii 40 de ani, de 9,1% şi, potrivit Băncii Angliei, urmează să ajungă la peste 11% în octombrie. L

ONS a anunţat că vânzările magazinelor alimentare au scăzut cu 1,6% în mai faţă de aprilie, cea mai mare scădere lunară consemnată din ianuarie.

Volumul vânzărilor de carburanţi pentru automobile a crescut cu 1,1%, reflectând probabil o scădere a numărului de persoane care lucrează exclusiv de acasă, a spus ONS.

Potrivit ONS, vânzările cu amănuntul în cele trei luni încheiate în mai au scăzut cu 1,3%, după ce au coborât cu 1,4% în cele trei luni până în aprilie.

Comparativ cu un an în urmă, volumele vânzărilor au fost cu 4,7% mai mici. Fără carburanţi, care au crescut ca preţ, volumele vânzărilor au scăzut cu 0,7% faţă de luna anterioară şi cu 5,7% în termeni anuali.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.