Brandurile globale, de la Mercedes şi Amazon la IKEA şi Walmart, elimină intermediarii financiari tradiţionali, oferind clienţilor de la servicii bancare şi de creditare până la asigurări, prin intermediul softurilor create de startupuri tehnologice, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Pentru instituţiile financiare consacrate, au apărut semnele de avertizare. Aşa-numita finanţare încorporată - un termen elegant pentru companiile care integrează software pentru a oferi servicii financiare - înseamnă că Amazon poate lăsa clienţii ”să cumpere acum şi să plătească mai târziu”, iar şoferii Mercedes îşi pot determina maşinile să-şi plătească combustibilul.

Cu siguranţă, băncile sunt încă în spatele majorităţii tranzacţiilor, dar investitorii şi analiştii spun că riscul pentru creditorii tradiţionali este acela că vor fi împinşi mai departe de începutul lanţului financiar. Şi asta înseamnă că vor fi mai departe de munţii de date, pe care alţii îl urmăresc despre preferinţele şi comportamentele clienţilor lor - date care ar putea fi cruciale pentru a le oferi un avantaj faţă de bănci în serviciile financiare.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

"Serviciile financiare încorporate duc conceptul de vânzare încrucişată la noi culmi. Se bazează pe un flux  continuu de date cu consumatorii şi companiile, prin intermediul software-urilor,", a declarat Matt Harris, partener la fondul de investiţii Bain Capital Ventures.

”De aceea această revoluţie este atât de importantă. Înseamnă că tot riscul bun va merge către aceste companii încorporate care ştiu atât de multe despre clienţii lor şi ceea ce va rămâne va merge la bănci şi companii de asigurări", a spus acesta.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.