Bosch a anunţat joi că a trasat „liniile roşii” etice pentru utilizarea inteligenţei artificiale (IA) şi a stabilit instrucţiuni obligatorii pentru utilizarea inteligenţei artificiale în cadrul produselor sale inteligente, astfel că şi-a propus ca, până în 2025, fiecare produs al său să includă sau să fi fost dezvoltat sau fabricat cu ajutorul inteligenţei artificiale.
În următorii doi ani, Bosch intenţionează să-şi instruiască 20.000 de angajaţi în domeniul inteligenţei artificiale. Codul de etică Bosch cu privire la inteligenţa artificială, care reglementează utilizarea responsabilă a acestei tehnologii, va face parte din acest program de instruire.
Codul de etică Bosch cu privire la inteligenţa artificială are la bază următoarea idee: oamenii ar trebui să deţină controlul asupra tuturor deciziilor cu privire la inteligenţa artificială.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Inteligenţa artificială ar trebui să servească oamenii. Codul de etică cu privire la inteligenţa artificială oferă angajaţilor noştri instrucţiuni clare cu privire la dezvoltarea de produse inteligente. Obiectivul nostru este ca oamenii să aibă încredere în produsele noastre bazate pe inteligenţă artificială”, a spus Volkmar Denner, CEO-ul Bosch, în deschiderea de anul acesta a conferinţei Bosch ConnectedWorld (BCW) de la Berlin.
Reprezentanţii grupului spun că IA este o tehnologie de o importanţă vitală pentru Bosch.
”Obiectivul este ca, până în 2025, fiecare produs Bosch să includă IA sau să fi fost dezvoltat sau fabricat cu ajutorul IA”, arată grupul.
Compania şi-a stabilit obiectivul ca produsele sale bazate pe inteligenţă artificală să fie sigure, robuste şi să poată fi explicate.
Inteligenţa artificială va spori PIB-ul în China cu 26 de procente
”Dacă IA este o cutie neagră, atunci oamenii nu vor avea încredere în ea. Cu toate acestea, într-o lume conectată, încrederea va fi esenţială”, a spus Michael Bolle, CDO-ul şi CTO-ul Bosch.
Consultanţii de management PwC prevăd că, până în anul 2030, inteligenţa artificială va spori PIB-ul în China cu 26 de procente, cu 14 procente în America de Nord şi cu aproximativ 10 procente în Europa. Această tehnologie poate ajuta la depăşirea provocărilor, cum ar fi nevoia de a acţiona din punct de vedere climatic şi poate optimiza rezultatele într-o serie de domenii precum transportul, medicina şi agricultura.
Codul de etică a IA al Bosch stipulează că inteligenţa artificială nu ar trebui să ia nicio decizie cu privire la oameni fără ca acest proces să fie supus unei forme de supraveghere umană. În schimb, inteligenţa artificială ar trebui să servească oamenii ca un instrument. Sunt descrise trei abordări posibile şi toate au în comun următorul element: pentru toate produsele Bosch ce au la bază IA, oamenii vor păstra controlul asupra deciziilor luate de tehnologie.
”Nu există nicio posibilitate de intervenţie umană în procesul decizional în sine. Parametrii oferă baza prin intermediul căreia, IA decide dacă să activeze sistemul sau nu. Inginerii pot verifica, în mod retroactiv, dacă sistemul respectă regulile stabilite de programatorul uman. Parametrii pot fi schimbaţi dacă este necesar”, spun reprezentanţii Bosch.
Bosch s-a înscris în Grupul de experţi la nivel înalt privind inteligenţa artificială, un organism desemnat de Comisia Europeană pentru a examina aspecte precum dimensiunea etică a IA. În cadrul unei reţele globale care cuprinde în prezent şapte locaţii şi în colaborare cu Universitatea din Amsterdam şi Universitatea Carnegie Mellon din Pittsburgh, PA, compania efectueză cercetări în domeniul inteligenţei artificiale.
De asemenea, în calitate de membru fondator al alianţei de cercetare Cyber Valley din Baden-Württemberg, Bosch investeşte 100 de milioane de euro în construcţia unui campus IA, unde 700 dintre experţii săi vor lucra în curând, umăr la umăr, cu cercetători externi şi startup-uri asociate.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.