Anul 2024 a fost unul tumultuos pentru Boeing, marcat de incidentul cu uşa avionului 737 MAX 9 operat de Alaska Airlines, greva de 52 de zile a sindicaliştilor din industria aeronautică şi presiunea crescută din partea Administraţiei Federale a Aviaţiei (FAA) din SUA pentru creşterea siguranţei avioanelor. În acest context dificil, compania intră în 2025 cu un nou director general şi cu ambiţii de a-şi redresa operaţiunile comerciale, cultura organizaţională şi situaţia financiară, relatează website-ul Simple Flying.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Schimbări la nivel de conducere

Kelly Ortberg, numit preşedinte şi director general (CEO) în august, a preluat conducerea Boeing într-o perioadă extrem de dificilă. Sub mandatul său, greva sindicatului International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM) din această toamnă s-a încheiat, permiţând reluarea producţiei de avioane comerciale în statul Washington. Totuşi, fabrica din North Charleston, care produce exclusiv modelul 787, nu a fost afectată de grevă.

Ortberg a implementat schimbări semnificative la nivel de conducere, înlocuind mai mulţi directori de top, inclusiv pe Susan Doniz (director IT), Ziad Ojakli (vicepreşedinte executiv pentru operaţiuni guvernamentale), Ted Colbert (CEO Boeing Defense, Space & Security) şi Brian Besanceney (director de comunicare).

Provocări financiare şi culturale

Ortberg a subliniat necesitatea unei schimbări culturale în companie, punând accent pe relaţia dintre conducere şi angajaţi. Totodată, redresarea financiară rămâne o prioritate, în condiţiile în care Boeing se confruntă cu datorii totale de 57,3 miliarde de dolari şi un flux de numerar negativ de 8,6 miliarde de dolari la sfârşitul trimestrului al treilea din 2024.

În timpul grevei, agenţiile de rating au avertizat că, dacă Boeing nu ar adăuga lichidităţi suplimentare sau nu ar pune capăt rapid grevei, ratingul său de credit ar putea fi retrogradat la statutul de "junk", nerecomandat invezstiţiilor, ceea ce ar amplifica presiunile financiare asupra companiei.

Redresarea operaţiunilor comerciale

Pentru a-şi reduce datoriile, Boeing trebuie să relanseze veniturile diviziei de avioane comerciale, afectate semnificativ de grevă şi de întârzierile de certificare a modelelor 737 MAX 7, 737 MAX 10 şi 777X.

Livrările de avioane comerciale au scăzut cu 80 de unităţi până în septembrie 2024, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, iar veniturile diviziei au scăzut cu peste 5 miliarde de dolari.

Modelele 737 MAX 7 şi 737 MAX 10, care au în prezent 332, respectiv 1.109 comenzi nete, sunt esenţiale pentru redresarea financiară a companiei. Totuşi, problemele cu sistemul anti-îngheţ al motoarelor şi cerinţele de certificare ale FAA ar putea întârzia intrarea în serviciu a acestor modele până la sfârşitul lui 2025.

În ciuda acestor provocări, Boeing rămâne angajată să urmeze directivele FAA şi să înveţe din lecţiile trecutului, inclusiv din greşelile făcute sub conducerea fostului CEO Dennis Muilenburg. Certificarea rapidă a noilor modele rămâne o prioritate pentru a asigura viitorul companiei.

Perspective pentru viitor

În 2025, Boeing îşi propune să îşi recapete poziţia de lider în industria aviaţiei comerciale, să îşi consolideze cultura organizaţională şi să îşi stabilizeze situaţia financiară, pregătindu-se pentru lansarea unui nou program de avioane care să înlocuiască designul învechit al modelului 737.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.