BMW şi-a redus marţi previziunile privind marja de profit pentru 2024, din cauza cererii lente pe piaţa sa cheie chineză şi a problemelor legate de un sistem de frânare furnizat de Continental, informaţii care au dus la scăderea acţiunilor grupului auto german cu 11%, la un minim de aproape doi ani, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Acţiunile BMW şi Continental au scăzut ambele cu aproximativ 11% în  urma informaţiilor, fiind în topul declinului indicelui de referinţă DAX al Germaniei şi, de asemenea, trăgând în jos acţiunile auto europene.

BMW a declarat că blocajele livrărilor, legate de sistemul de frânare cuj probleme, vor avea un efect negativ asupra vânzărilor în a doua jumătate a anului, adăugând că peste 1,5 milioane de maşini au fost afectate.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed, ARB
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank, ACUE
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

Aproximativ 1,2 milioane dintre aceste vehicule au fost deja livrate clienţilor şi pot fi verificate de la distanţă pentru defecţiuni prin intermediul unui software over-the-air, dar restul de 320.000 de vehicule nu pot fi predate pentru moment, a spus BMW.

În general, BMW a spus că va suporta ”o sumă mare, de trei cifre, de ordinul milioanelor”, în costurile de garanţie din al treilea trimestru.

Producătorul german de maşini de lux a declarat că se aşteaptă ca marja sa pentru profitul înainte de dobânzi şi impozite să fie între 6% şi 7% pentru 2024, după ce a estimat anterior o cifră între 8% şi 10%.

Livrările sunt acum aşteptate să scadă uşor în 2024, în timp ce grupul prognozase anterior o uşoară creştere.

Într-o declaraţie separată, Continental a spus că doar ”o mică proporţie” din sistemele de frânare pe care le produce şi le furnizează BMW vor fi înlocuite parţial din cauza unei componente electronice despre care a spus că este posibil defectă.

Furnizorul de maşini a declarat că a rezervat provizioane de mai multe zeci de milioane de euro şi că presupune că această sumă va acoperi garanţia.

BMW a semnalat, de asemenea, cererea scăzută din China, care afectează vânzările în ţară, alăturându-se grupului de producători auto care se confruntă cu dificultăţi în cea de-a doua cea mai mare economie din lume, care este şi cea mai mare piaţă auto din lume.

”În pofida măsurilor de stimulare din partea guvernului, încrederea consumatorilor rămâne slabă”, a spus BMW într-un comunicat.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.