Piaţa materialelor de construcţii este estimată la circa 4 miliarde de euro, aproximativ o treime din piaţa totală a construcţiilor, a declarat pentru News.ro Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast, care estimează o evoluţie pozitivă în acest an.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Piaţa lucrărilor de construcţii a avut o evoluţie pozitivă în primul trimestru, ceea ce a susţinut şi piaţa materialelor de construcţii. În continuare ne aşteptăm la o evoluţie pozitivă pe acest sector în 2019, ca urmare a creşterii sectorului rezidenţial, pe fondul creşterii apetitului pentru investiţii şi a creşterii economice. Suntem, evident, atenţi la riscurile care pot apărea precum evoluţia cursului valutar, încetinirea ritmului de creştere al sectorului industrial, dar şi presiunea adusă de inflaţie, cu toate că bugetul Grupului TeraPlast pentru anul în curs a fost fundamentat pe premisa că nu vor exista corecţii majore de piaţă”, spune pentru News.ro reprezentantul Teraplast, unul dintre cei mai mari producători de materiale de construcţii din România.

Ioana Birta afirmă că, în primul trimestru, a remarcat o cerere mai mare pentru produsele de o calitate superioară.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Această evoluţie a venit pe fondul unui context pozitiv, în care economia României a avut o creştere de 5%, în timp ce volumul lucrărilor de construcţii a crescut cu peste 12%, ceea ce a alimentat şi cererea pentru materiale de construcţii. Astfel, putem spune că cererea a urmat creşterea pieţei şi ne aşteptăm ca trendul să se menţină şi în următoarele luni, împreună cu trendul ascendent al pieţei de infrastructură. În acelaşi timp, decizia de ne a majora prezenţa în ţările din Europa Centrală şi de Est şi extinderea capacităţilor de producţie a venit ca urmare a unei cereri în creştere pentru produsele Grupului. Astfel, în primul trimestru al acestui an, am înregistrat o creştere de 76% a EBITDA comparativ cu primul trimestru al anului trecut, ca urmare a creşterii cu 34% a cifrei de afaceri”, a mai spus ea.

În cazul TeraSteel România şi Serbia, primele trei luni ale acestui an au adus o creşte de 17% a cifrei de afaceri, la un avans de 54% a EBITDA. În ceea ce priveşte Depaco Wetterbest, cifra de afaceri a avut un avans de 73% în primul trimestru, în timp ce pentru TeraPlast afacerile au crescut cu 34%.

Grupul TeraPlast este prezent în 25 de ţări europene, iar în 2018 în jur de 25% din producţie a ajuns la export.

”Evident, suntem atenţi la oportunităţile pe care aceste pieţe ni le pot oferi şi le analizăm cu atenţie. Decizia de a deschide o fabrică în Serbia în anul 2017 a venit în urma unei analize de aproximativ 2 ani şi s-a dovedit a fi una inspirată. În doar 1 an de activitate, TeraSteel Serbia are propiul portofoliu de clienţi în Balcani. În acest moment, în strategia noastră, prioritare sunt creşterea prezenţei regionale, dezvoltarea portofoliului de clienţi şi extinderea reţelei de distribuţie, dar suntem întodeauna deschişi la oportunităţi de diversificare a portofoliului de produse”, subliniază ea.

Investiţiile planificate pentru acest an depăşesc 21 milioane euro.

”Pentru acest an vorbim de proiecte ample care depăşesc 21 milioane de euro. Investiţiile din acest an vor fi direcţionate către extinderea capacităţilor de producţie şi diversificarea portofoliului de produse. Cele mai mari sume merg către TeraPlast, TeraGlass şi Depaco (Wetterbest). Am demarat implementarea a trei proiecte de investiţii în valoare totală de peste 15 milioane de euro, co-finanţate prin schema de ajutor de stat. TeraPlast va aduce o inovaţie pe piaţa granulelor din PVC din România prin producţia de granule fără halogen, rezistente la foc şi dezvoltarea sistemelor de canalizare din PE şi PP. Depaco va avea o nouă unitate de producţie în Băicoi, care va produce 10 milioane de metri pătraţi de ţiglă anual. La TeraGlass vom avea un nou flux, complet automatizat, pentru producţia ferestrelor şi uşilor din PVC, proces ce va contribui, atât la creşterea capacităţii de producţie şi a productivităţii muncii, cât şi la suplinirea cererii aflate pe un trend ascendent”, a menţionat Birta.

Grupul va angaja în acest an câteva sute de persoane, dar se confruntă cu lipsa forţei de muncă calificată.

”Grupul TeraPlast face constant recrutări, iar echipa de resurse umane desfăşoară campanii dedicate la nivel local. La finalul anului 2018, echipa Grupului TeraPlast a ajuns la 1.079 de angajaţi, iar pentru finalul acestui an estimăm că vom atinge 1.300 de angajaţi. Urmărim să angajăm şi să păstrăm cei mai buni profesionişti de pe piaţa muncii, însă ne confruntăm cu lipsa forţei de muncă calificată. Pentru a ne adapta, Grupul ia măsuri interne în această direcţie. Spre exemplu, Depaco are Şcoala Wetterbest, acreditată de Ministerul Educaţiei Naţionale, care formează tinichigii de sisteme de acoperişuri şi învelitori. Cursurile sunt recunoscute la nivelul Uniunii Europene”, mai spune ea.

Totodată, TeraPlast a iniţiat un proiect de susţinere a unor clase de şcoală profesională în sistem de învăţământ dual, în parteneriat public-privat.

Întrebată care este cea mai mare provocare cu care se confruntă compania, Ioana Birta spune că schimbările legislative dese şi lipsa de predictibilitate reprezintă provocări pentru orice companie din România, nu doar pentru cele care activează în domeniul construcţiilor.

”De asemenea, deprecierea leului în raport cu euro şi creşterea inflaţiei afectează activitatea economică, lucruri care ne afectează şi pe noi în egală măsură. Nu în ultimul rând, lipsa forţei de muncă este o problemă serioasă, tocmai de aceea am decis să devenim noi formatori”, mai spune ea.

Obiectivele grupului Teraplast pentru acest an

”Grupul TeraPlast se dezvoltă şi înregistrează creşteri de la un an la altul. Dacă anul trecut veniturile Grupului au ajuns la peste 172 milioane de euro, pentru acest an estimăm că ne vom apropia  mai mult de pragul de un miliard de lei venituri, adică în jur de 208 milioane de euro, în contextul unei creşteri de 36,5% a EBITDA, la peste 18 milioane de euro. Avem ca obiective creşterea vânzărilor pentru toate diviziile, continuarea extinderii regionale şi dezvoltarea capacităţilor de producţie în vederea optimizării portofoliului de produse”, a mai spus ea.

Pentru TeraSteel, anul acesta grupul îşi propune vânzări de 72 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 30% faţă de 2018.

”Cu ajutorul fabricii din Serbia ne vom creşte cota de piaţă din Europa Centrală şi de Est, oferind un portofoliu complet de soluţii pentru clădiri industriale: panouri sandwich cu spumă poliuretanică şi vată minerală şi structuri metalice. În plus vom continua dezvoltarea conceptului de hale la cheie”, a subliniat Ioana Birta.

În cazul Wetterbest sunt în curs de implementare investiţii pentru extinderea capacităţii de producţie şi se concentrează pe creşterea cotei de piaţă.

”Pentru acest an ne-am propus o creştere de 18% a cifrei de afaceri faţă de 2018. De asemenea, noua facilitate de producţie din Băicoi, Prahova, o investiţie de peste 7 milioane de euro, înseamnă şi optimizarea fluxurilor de logistică şi producţie, deci o creştere a profitabilităţii”, a afirmat ea.

TeraPlast este furnizor pentru un număr semnificativ de proiecte de infrastructură de canalizare şi apă, astfel că în 2019 infrastructura va reprezenta peste 50% din vânzările liniei de business Instalaţii.

”TeraPlast are ca obiective principale dezvoltarea sistemelor de canalizare interioară din PE şi PP, dar şi creşterea capacităţii de producţie pentru sistemele de canalizare exterioară (ţevi PP şi produse injectate). Prin creşterea reţelei de distribuţie în ţările învecinate, creştem vânzările de granule şi profile de tâmplărie. Totodată, anul acesta lansăm produse noi pentru liniile de business Granule (granule ignifuge fără halogen) şi Profile de tâmplărie PVC (a doua generaţie de profile are caracteristici tehnice îmbunătăţite şi o pondere mai mare a materialului reciclat în componenţă)”, spune ea.

Pentru TeraGlass, producător de ferestre şi uşi din PVC, priorităţile în acest an sunt extinderea capacităţii de producţie şi dezvoltarea portofoliului de clienţi, atât la nivel local, cât şi internaţional. Investiţia de 3,8 milioane de euro co-finanţată prin ajutor de stat, va dubla capacitatea de producţie a societăţii. TeraGlass exportă anual peste 70% din producţie, către ţări precum Germania, Austria, Italia şi Slovacia.

TeraPlast Recycling, business desprins din TeraPlast în 1 aprilie 2019 îşi propune dezvoltarea unei baze de clienţi pentru PVC reciclat şi extinderea reţelei de colectare în România şi zona Europei Centrale şi de Est.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.