Sony a raportat miercuri o creştere cu 10% a profitului operaţional în primul trimestru fiscal, depăşind aşteptările analiştilor, după ce a înregistrat o creştere puternică în afacerile sale de jocuri video, muzică şi cipuri de imagistică, transmite CNBC.
Divizia de muzică a gigantului tehnologic japonez, în special, a primit un impuls în timpul trimestrului, deoarece lansarea noului album ”Cowboy Carter” al starului R&B Beyonce i-a îmbunătăţit performanţa.
Iată cum a evoluat Sony în trimestrul încheiat în iunie, faţă de estimările consensului LSEG: Venituri de 3.010 miliarde de yeni japonezi (20,5 miliarde de dolari), faţă de 2.800 miliarde de yeni estimaţi. Acestae au marcat o creştere de 2% faţă de aceeaşi perioadă de un an în urmă.
Profitul operaţional de 279,11 miliarde de yeni (1,9 miliarde de dolari) a depăşit profitul de 275,35 miliarde de yeni aşteptat. A crescut cu 10% de la an la an.
Într-un comunicat de miercuri, Sony a declarat că vânzările sale din primul trimestru au beneficiat de ”creşteri semnificative” ale serviciilor de jocuri şi de reţea, muzică şi soluţii de imagistică şi detecţie.
Divizia de jocuri video, pentru care Sony este bine-cunoscută datorită consolelor sale populare PlayStation, a înregistrat venituri de 864,9 miliarde de yeni în acest trimestru, în creştere cu 12% faţă de 771,9 miliarde de yeni în urmă cu un an.
Între timp, diviziile Sony pentru muzică şi senzori de imagine au înregistrat creşteri ale veniturilor cu 23%, respectiv 21%.
Pentru întregul an 2024, Sony şi-a revizuit prognoza în sus, spunând că acum se aşteaptă să atingă vânzări de 12,6 miliarde de yeni. Este o creştere cu 2 puncte procentuale faţă de ceea ce estima compania anterior.
Sony şi-a majorat, de asemenea, prognoza privind profitul operaţional cu 3 puncte procentuale, menţionând că se aşteaptă să ajungă la un profit operaţional de 1.300 miliarde de yeni pentru întregul an.
Sony primeşte un impuls de la Beyonce
În cadrul diviziei de muzică, Sony a primit un impuls de la muzica înregistrată recent lansată în trimestrul iunie, inclusiv de la cântăreaţa americană Beyonce.
Sony a menţionat albumul ”Cowboy Carter” al Beyonce, ”We Don’t Trust You” al Future & Metro Boomin şi ”SOS” al SZA în topul celor mai bine vândute 10 proiecte muzicale înregistrate laSony Music Entertainment în primul trimestru.
”Cowboy Carter”, lansat în martie, aduce un omagiu oraşului natal al lui Beyonce, Houston, Texas. Este una dintre cele mai mari lansări din 2024 de până acum, alături de ”Departamentul Poeţilor Torturaţi” (The Tortured Poets Department) al lui Taylor Swift.
În luna mai, compania japoneză de electronice de consum a raportat un an dezamăgitor pentru întregul an 2023, ratând cu puţin ţinta de vânzări anuale de PlayStation 5.
Firma a raportat atunci vânzări totale de 20,8 milioane de unităţi în anul fiscal 2023, mai puţin decât cele 21 de milioane de unităţi pe care le aştepta Sony.
Miercuri, Sony a declarat că a vândut 2,4 milioane de unităţi PlayStation 5 în trimestrul până în iunie. Aceasta a fost în scădere faţă de cele 3,3 milioane de unităţi PlayStation 5 vândute de Sony în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, compania a primit un impuls din vânzările de software, chiar dacă veniturile din hardware au rămas în urmă.
Sony a declarat că a înregistrat o creştere a vânzărilor de software de jocuri şi a vânzărilor de serviciile de reţea - în primul rând serviciul său de abonament PlayStation Plus.
PlayStation Plus este un program de abonament care oferă jucătorilor acces la multiplayer online şi oferă acces la o serie de titluri gratuite în fiecare lună.
Cifrele arată o schimbare pe termen mai lung pentru industria consolelor, care a văzut o tendinţă în care jucătorii se îndreaptă tot mai mult către descărcări digitale şi servicii de abonament.
Aceasta include oferte care permit streamingul de jocuri prin cloud, o tehnologie care elimină necesitatea unui hardware scump.
Acţiunile Sony au stagnat miercuri, la Tokyo.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.