Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunţat miercuri că a a declanşat acţiuni de control la principalii furnizori de energie electrică şi gaze naturale, pentru a verifica respectarea obligaţiei privind emiterea de facturi care să cuprindă informaţii corecte, transparente, clare şi complete, dar şi respectarea obligaţiei de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”ANRE a demarat acţiuni de control la principalii furnizori de energie electrică şi gaze naturale pentru a verifica următoarele aspecte: respectarea obligaţiei privind emiterea de facturi care să cuprindă informaţii corecte, transparente, clare şi complete referitoare la plafonarea preţului final al energiei electrice şi al gazelor naturale precum şi consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensaţiei; respectarea obligaţiei de transmitere, în termenul legal, a răspunsului la reclamaţiile consumatorilor referitoare la facturi şi plata compensaţiilor aferente în cazul depăşirii termenului; respectarea obligaţiei de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului şi transmiterea acesteia clientului final în termenul legal”, a infomrat ANRE.

Furnizorii de energie electrică verificaţi sunt: Electrica Furnizare, E.ON Energie România, Hidroelectrica, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, CEZ Vânzare, Tinmar Energy.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Furnizorii de gaze naturale verificaţi sunt: Engie România, E.ON Energie România, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, Premier Energy, Energia Gas & Power, Gaz Vest.

Cum trebuie să acţioneze clientul final dacă are neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale

Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată.

”Recomandăm clienţilor finali de energie electrică/gaze naturale următoarele: să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale; să solicite citirea lunară a contorului; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată”, anunţă ANRE.

În cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) precizează că rămâne la dispoziţia clienţilor finali cu informaţii privind liberalizarea pieţelor de energie, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, precum şi facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, acordate prin intermediul liniilor telefonice de tip ”„Call-center”, ce pot fi apelate la numărul 0374.554.265 şi la numărul 021.9782, telefoane cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele).

De asemenea, consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petiţii pusă la dispoziţie la pagina de internet a ANRE.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.