Valoarea pieţei poştale a crescut anul trecut cu 13% la 3,2 miliarde de lei, faţă de 2017, a anunţat marţi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), care a arătat că numărul total de reclamaţii primite de furnizorii de servicii poştale a crescut cu 14% în anul 2018, la 561.000 reclamaţii, iar pentru 35.000 din acestea au fost acordate despăgubiri totale de 9,7 milioane lei.
“Raportul de date statistice privind serviciile poştale în anul 2018 realizat de ANCOM reflectă evoluţii îmbucurătoare ale sectorului: veniturile obţinute din furnizarea de servicii poştale au crescut cu 13%, iar numărul de trimiteri poştale internaţionale intrate în România a ajuns la 46,5 milioane, în creştere semnificativă de 32%. Astfel, valoarea pieţei serviciilor poştale în 2018 a fost de 3,2 miliarde de lei, peste 580 de milioane de trimiteri poştale plecând spre destinatari din ţară sau străinătate”, a declarat Eduard Lovin, vicepreşedintele ANCOM.
Din totalul de 582 de milioane de trimiteri poştale (+5%), 536 milioane au fost trimiteri poştale interne (în creştere cu 3%), iar 46 milioane au fost trimiteri poştale internaţionale, în creştere cu 32%, realizată exclusiv de traficul internaţional intrat.
Aproximativ trei din patru trimiteri poştale au fost reprezentate de poşta de scrisori (448 de milioane), iar 1 din 6 au fost colete (94 de milioane), restul fiind trimiteri tip publicitate prin poştă (18 milioane), trimiteri expres (13,5 milioane), mandate poştale (7 milioane), respectiv corespondenţă şi imprimate de peste 2 kg (1,6 milioane).
În 2018, numărul mediu de trimiteri poştale pe locuitor a fost de 30 (în creştere cu 6%), din care 5 au fost colete (în creştere cu 15%).
Raportul mai arată că există o preocupare din partea furnizorilor pentru automatizarea şi tehnologizarea propriilor reţele de distribuţie, prin punerea la dispoziţia utilizatorilor a unui număr tot mai mare de sisteme automate de livrare a trimiterilor poştale. Deşi încă redus, furnizorii au instalat în anul 2018, un număr de 60 de noi puncte de acces automate, numărul acestora dublându-se în anul 2018 faţă de anul 2017.
Valoarea totală a pieţei serviciilor poştale realizată în anul 2018 a fost de 3,2 miliarde lei, cu 13% mai mult faţă de 2017. Veniturile obţinute din trimiteri interne au crescut cu 10%, iar cele din trimiteri internaţionale cu 19%.
În funcţie de veniturile obţinute, principalii competitori de pe piaţa serviciilor poştale din România sunt Fan Courier, cu o cotă de piaţă de 21%, Compania Naţională Poşta Română (20%) şi Urgent Cargus cu 13% din totalul veniturilor.
Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal a ajuns la 208 de milioane de trimiteri poştale în anul 2018 (în creştere cu 21% faţă de anul anterior). Din totalul de trimiteri incluse în serviciul universal, 82% au fost trimiteri interne (170 de milioane de trimiteri), iar restul de 18% au fost trimiteri internaţionale (38 de milioane de trimiteri).
Deşi numărul total de reclamaţii primite de furnizorii de servicii poştale a crescut cu 14% în anul 2018 (561.000 reclamaţii), numărul celor considerate întemeiate a rămas constant, la 98.000, reprezentând 17% din total. Pentru 35.000 dintre acestea au fost acordate despăgubiri în valoare totală de 9,7 milioane de lei, iar valoarea medie a unei despăgubiri a ajuns la valoarea de 278 lei, în creştere cu 46%.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.