Producătorul britanic de automobile de lux Aston Martin Lagonda a lansat marţi un nou SUV non-electric numit DBX707, transmite CNBC.
”Este şi va fi cel mai mare SUV de ultra-lux şi de înaltă performanţă din lume”, a declarat preşedintele erl al Aston Martin, Lawrence Stroll, într-un interviu acordat CNBC.
Aston Martin a spus că maşina are un motor dublu turbo de 4,0 litri care produce 697 cai putere şi îi permite să treacă de la 0 la 62 mph în 3,3 secunde.
Compania veche de 109 ani intenţionează să producă doar 5.000 de vehicule DBX707 pe an şi se aşteaptă ca vânzările să fie cele mai puternice în SUA şi China, urmate de cele din Europa, a spus Stroll.
Lansarea vehiculului DBX707 vine la un an după ce Aston Martin a lansat DBX standard, care a capturat un procent semnificativ din piaţă, spus Stroll.
”Fanii Aston Martin au spus că vor ceva cu mai multă performanţă. Noul vehicul va fi cel mai puternic vehicul din segmentul de lux”, a spus Stroll.
Rolls-Royce şi Bentley au lansat la rândul lor propriile SUV-uri de lux, în timp ce mărci de maşini sport precum Lamborghini şi Ferrari au intrat şi ele pe piaţa SUV-urilor.
Producţia SUV-ului DBX707 este de aşteptat să înceapă în primul trimestru al anului 2022, iar Aston Martin speră să livreze primele vehicule în trimestrul doi.
Preţul maşinii nu a fost încă anunţat.
O mare parte din tehnologia din DBX707 provine de la maşina medicală DBX, care a fost testată pe 23 de piste de Formula 1 anul trecut, a spus Stroll.
Lansarea vehiculului cu combustie internă vine în momentul în care mulţi alţi producători de automobile anunţă noi vehicule electrice.
Stroll a negat că Aston Martin este în întârziere în ceea ce priveşte planurile de producţie pentru vehicule electrice, susţinând că compania este cu puţin înainte de termen.
”Am lansat deja trei vehicule”, a spus el, arătând spre un hibrid DBX care este la vânzare în China, precum şi o versiune electrică a modelelor Valkyrie şi Valhalla.
”Suntem cu mult înainte în călătoria noastră pentru a fi în cele din urmă complet EV până în 2025.”
Inflaţia şi fluctuaţiile valutare au afectat întreprinderile din întreaga lume, pe măsură ce economiile încearcă să iasă din pandemia de Covid-19, dar Stroll nu se aşteaptă ca aceşti factori macroeconomici să aibă un impact semnificativ asupra Aston Martin.
”Nu vedem niciun efect. Nici restul sectorului de lux”, a spus el.
Spre deosebire de alţi producători de automobile, Aston Martin nu a fost afectat puternic de deficitul de cipuri şi de alte probleme legate de lanţul de aprovizionare, a adăugat el.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.