Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) precizează că un studiu de impact înainte de luarea oricărei decizii privind o nouă plafonare extinsă la toate produsele româneşti este absolut necesară pentru a înţelege corect implicaţiile în funcţionarea pieţei agroalimentare din România. Anunţul asociaţiilor vine după ce Ministerul Agriculturii a comunicat în spaţiul public despre intenţia de a opera o a şasea plafonare, mult mai extinsă faţă de toate celelalte, şi care sa privească toate produsele româneşti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În zece luni au fost adoptate cinci măsuri de plafonare, se pregăteşte a şasea care le şi întrece. Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) apreciază că în contextul în care ministerul Agriculturii a comunicat în spaţiul public despre intenţia de a opera o a şasea plafonare –  mult mai extinsă faţă de toate celelalte şi care sa privească toate produsele româneşti –  devine critică necesitatea unui studiu de impact”, arată asociaţiile într-un comunicat.

Evenimente

30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

Realizarea unui studiu este practic singura modalitate de a obţine informaţii şi evaluări clare, pentru toţi operatorii economici din sectorul agro-alimentar, despre implicaţiile pe care o astfel de decizie le poate avea, atât pe termen scurt dar şi în contextul pieţei concurenţiale comune.

Astfel ar trebui să fi exprimate clar oportunităţile, riscurile şi responsabilităţile plafonărilor succesive pentru a nu intra cu toţii într-o aventură cu final extrem de incert.

La această oră, nu există niciun fel de evaluare sau aproximare asupra efectelor concrete în piaţă pentru consumatori, fermieri, producători sau retaileri şi nici obiectivul pe care astfel de măsură l-ar putea urmări, subliniază asociaţiile.

”Sperăm că domnul ministru va reuşi să găsească un moment în care se va opri din elanul zelos al plafonărilor îşi va putea face o imagine de ansamblu şi va încerca sa aibă un dialog real cu toţi participanţii la lanţul agro-alimentar din România. Astfel şi-ar putea asigura un răgaz pentru a înţelege cu adevărat nivelul de îngrijorare şi de incertitudine privind echilibrul sectorului agro-alimentar din ţară. Aşteptăm şi de la domnul Ministru de Finanţe un input în această situaţie, care în opinia noastră necesită o abordare decizională integrate”, menţionează cele două asociaţii.

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anunţat în urmă cu o săptămână că noua Ordonanţă privind plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază va fi finalizată în două săptămâni şi vor fi incluse toate alimentele produse în România. El a menţionat că îşi doreşte ca toate produse româneşti, care sunt procesate cu materie primă din România, să aibă o plafonare de adaos comercial de maximum 20%.

Consiliul Concurenţei lucrează la o variantă simplificată a Monitorului Preţurilor, a declarat, sâmbătă, preşedintele Bogdan Chiriţoiu. Autoritatea de concurenţă va lansa o pagină separată în Monitorul Preţurilor cu produsele de bază ale căror preţuri au fost plafonate de Guvern, pentru a le fi mai uşor consumatorilor să se informeze, să ştie unde le găsesc la un preţ mai bun.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.