Asociaţia Pro Infrastructură vorbeşte, marţi seară, despre ”epopeea Buzoiană de pe Autostrada A7”, anunţând că firma Nurol a depus contestaţie pe lotul 3. ”«Responsabilii» CNAIR nu sunt în stare să evalueze ofertele corect şi aruncă proiectele într-un şir nesfârşit de bătălii juridice”, susţin speciaşiştii organizaţiei.
”Pregătiţi calmantul: vine Epopeea Buzoiană de pe AutostradaA7, Actul V. Nurol a depus contestaţie pe lotul 3 al A7 Ploieşti-Buzău şi duce povestea mai departe”, au scris, marţi, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Organizaţia ”face un nou serviciu public şi explică încă o piesă de teatru absurd regizată magistral de «responsabilii» CNAIR care nu sunt în stare să evalueze ofertele corect şi aruncă proiectele într-un şir nesfârşit de bătălii juridice”.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Potrivit organizaţiei, actul I al aşa-numitei epopei constă în lansarea licitaţiei.
”CNAIR lansează licitaţia pentru cei 13,9 kilometri ai A7 dintre Pădurea Spătaru şi DN2B Buzău-Brăila în urmă cu doi ani, pe 01.06.2021. Se depun 14 (paisprezece) oferte în 16.09.2021, CNAIR le "evaluează" şi în 18.02.2022 anunţă câştigătorul: asocierea Drum Asfalt-Trameco, parte din grupul Selina”, anunţă organizaţia citată.
Potriovit acesteia, în Actul II, nu mai puţin de trei competitori trimit contestaţii: Tekfen (TR), Nurol (TR) şi Danlin (RO). ”Cele două ale turcilor sunt admise parţial de către CNSC şi cea a Danlin este respinsă. Se merge cu căţel cu purcel la Curtea de Apel Bucureşti care admite acţiunile Danlin şi Tekfen în iulie 2022”, a mai transmis organizaţia.
În ceea ce reprezentanţii acesteia numesc Actul III al epopeei, ”obligată, CNAIR reevaluează ofertele şi în 27.10.2022 dă un alt câştigător: Nurol”.
”Danlin contestă şi câştigă atât la CNSC în decembrie 2022 cât şi la CAB în ianuarie 2023. Oarecum ciudat, Tekfen renunţă în ianuarie 2023 să facă recurs împotriva deciziei CNSC din decembrie 2022, dar cu toate acestea îşi prelungeşte valabilitatea ofertei (înseamnă bani daţi la bancă), fără să ştie că recursul celor de la Danlin va fi admis o săptămână mai târziu”, a mai transmis sursa citată.
Ulterior, CNAIR reevaluează din nou ofertele Danlin şi Nurol.
”În timpul acestei proceduri, în martie 2023 Danlin contestă iarăşi, dar pierde în aprilie la CNSC, cât şi la CAB în mai. În cele din urmă, CNAIR descalifică ambele oferte (Danlin şi Nurol) şi în 22.05.2023 declară, atenţie, al treilea câştigător: Tekfen”, a mai transmis Asociaţia Pro Infrastructură.
Potrivit acesteia, săptămâna trecută, Nurol depune contestaţie.
”Singura, conform informaţiilor noastre. Danlin probabil a renunţat la luptă - una costisitoare pentru o companie locală de dimensiuni mici, fără să aibă o perspectivă reală că ar putea primi proiectul. Deznodământul? Sub rezerva că nu sunt alte contestaţii, CNAIR adoptând tactica struţului în astfel de situaţii, dacă CNSC respinge acţiunea Nurol contractul trebuie să se semneze imediat cu Tekfen. Însă dacă se admite urmează CAB şi intrăm în Actul VI, riscând să ieşim din jalonul PNRR care cere parafarea contractului în 2023”, a mai precizat organizaţia.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.