Asociaţia Pro Infrastructură se declară surprinsă de anunţul Ministerului Transporturilor privind emiterea ordinului de începere pentru proiectarea şi execuţia giratoriului suspendat de la Domneşti, în condiţiile în care ministerul a bugetat 0 lei în 2018 pentru acest obiectiv de investiţii, în valoare de 91,55 milioane de lei fără TVA. Asociaţia mai spune că, deşi a fost emis ordinul de începere, cel mai probabil nu se va face nimic până la o eventuală rectificare bugetară pozitivă în vară, când teoretic s-ar putea aloca bani pentru acest proiect.
"Ne exprimăm surprinderea la aflarea acestei veşti, mai ales că acelaşi minister, având confirmarea de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a bugetat 0 (ZERO) lei (în credite bugetare) pentru acest obiectiv de investiţii în 2018. Ne dorim ca acest anunţ să nu fie doar un gest de publicitate ieftină fără baze solide, ci o asumare a celor din MT şi CNAIR pentru identificarea finanţării necesare în 2018. Simplu spus, deşi s-a dat ordinul de începere, cel mai probabil nu se va face nimic până la o eventuală rectificare bugetară pozitivă în vară când s-ar putea, teoretic, aloca bani pentru acest proiect", scrie, pe Facebook, Asociaţia Pro Infrastructură.
Reprezentanţii acesteia mai spun că deocamdată nu sunt bani care să permită începerea proiectării, a fazelor preliminare execuţiei (deminare, arheologie, studiu geotehnic) sau obţinerea avizelor.
"Este greu de crezut că Straco, un constructor aflat în insolvenţă, va efectua aceste lucrări pe banii proprii", adaugă Asociaţia Pro Infrastructură.
Ministerul Transporturilor a anunţat vineri că a fost emis, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ordinul de începere pentru realizarea pasajului de la Domneşti, proiect estimat la 91,55 milioane lei, fără TVA. Durata contractului de execuţie lucrări este de 51 de luni, dintre care 3 luni proiectare, 24 luni execuţie si 24 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.
Contractul a fost semnat de CNAIR cu asocierea Straco Grup – Comnord – Specialist Consulting, în 10 mai 2017.
Prin realizarea acestei lucrari se urmăreşte, în principal, decongestionarea traficului şi fluidizarea circulaţiei pe centura Capitalei, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din România.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.