Asociaţia “Pro Infrastructură” cere oficialiilor din Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor să intervină şi să aibă discuţii aplicate cu Alstom pe tema tsistemelor de centralizare şi telecomunicaţii pentru schimbarea macazurilor şi semnalelor necesare pe cei 40 de kilometri de cale ferată de la Curtici la Arad, problemă despre care afirmă că ”se generalizează deja pe sute de kilometri, pe întregul Coridor IV Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Arad, pe mulţi ani de acum înainte”.
Potrivit unei postări publicate, miercuri, de asociaţie pe Facebook, de vreo 7 ani, CFR Infrastructură împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare şi telecomunicaţii pentru schimbarea macazurilor şi semnalelor (evitarea coliziunilor între trenuri) necesare circulaţiei pe cei 40 de kilometri de la Curtici până la Arad (Ghioroc).
“De altfel, ele au fost blocate recent timp de 20 de ore în zona Arad şi s-a mers în regim manual, cu mari întârzieri ("la steag"). Asta după ce recepţia lucrărilor Alstom s-a făcut foarte greu, cu sute de neconformităţi. Decalajele sunt cauzate de indulgenţa şi răbdarea fără limite a CFR cu antreprenorul, pe de-o parte, şi de proiectul prost care încearcă să integreze un sistem ultra-modern, gândit pentru linii de mare viteză (ERTMS nivel 2), cu unul ”legacy” conceput în 1960 bazat pe relee electromagnetice (BLA+INDUSI)”, se mai arată în postare.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Potrivit asociaţiei, deşi căile ferate nu sunt la fel de importante în mediul politic ca autostrăzile, este momentul ca oficialii din Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor să intervină şi să aibă discuţii aplicate cu Alstom.”Impactul acestui blocaj între public şi privat asupra circulaţiei feroviare este şi poate continua să fie major. Mai mult, problema de la Arad (km 614)- Curtici se generalizează deja pe sute de kilometri, pe întregul Coridor IV Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Arad, pe mulţi ani de acum înainte”, mai reiese din postare.
Alstom are contracte pentru sistemele de comunicaţii, semnalizări şi centralizări digitale dintre Sighişoara şi Simeria, unde lucrările la terasamente şi linii s-au încheiat, dar se circulă tot restricţionat, pe un singur fir, deoarece lipsa sistemelor Alstom face imposibilă schimbarea macazurilor în gări.
Compania are de asemenea contracte pe Braşov-Sighişoara şi mare parte din Simeria-Arad, unde lucrările la calea ferată sunt în desfăşurare. “Fără o reaşezare a relaţiilor dintre Ministerul Transporturilor, CFR şi Alstom, aceste întârzieri ”digitale„ riscă să le depăşească pe cele de la construcţia de terasamente, poduri şi tuneluri!”, au semnalat reprezentanţii Asociaţiei “Pro Infrastructură”.
Infrastructura feroviară reprezintă o prioritate pentru Ministerul Transporturilor şi va investi 1 miliard de euro pentru repararea căii ferate, având în vedere că în ultimii 10-15 nu s-a investit nimic, a declarat ,săptâmâna trecută, după şedinţa de Guvern, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Cătălin Drulă.
Ministrul a mai spus că sunt 9.000 de km de cale ferată care este în paragină, de aceea vrea să investească 1 miliard de euro prin Planul Naţional de Restructurare şi Rezilienţă (PNRR) pentru reînnoirea infrastructurii feroviare.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.