Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură afirmă, vineri seară, referitor la lansarea licitaţiei pentru execuţia Autostrăzii A3 Ploieşti-Comarnic-Braşov în Parteneriat Public Privat (PPP), că "o abordare «vine privatul, îşi ia toate riscurile», încercată deja de trei ori până acum pe A3 Comarnic-Braşov, va duce la încă un eşec şi timp pierdut" şi că soluţia PPP nu este una magică, ea cerând competenţă, flexibilitate şi dedicare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Astăzi s-a lansat licitaţia pentru execuţia Autostrăzii A3 Ploieşti-Comarnic-Braşov în Parteneriat Public Privat (PPP), după declaraţiile premierului Viorica Dăncilă de săptămâna trecută cum că nu avem timp să aşteptăm după «metodele clasice de investiţii în infrastructură»", scriu, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, folosind exclusiv fonduri europene, "România (poate că) va avea o reţea extinsă de autostrăzi prin anul 2050", dar problema este că "metodele alternative" (PPP, concesiune sau design-build-operate) necesită un nivel de profesionalism mai ridicat şi o pregătire chiar mai solidă a proiectului faţă de cele "clasice".

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

"În schimb, autorităţile arată politicianism pur şi incompetenţă crasă. O abordare «vine privatul, îşi ia toate riscurile», încercată deja de trei ori până acum pe A3 Comarnic-Braşov, va duce la încă un eşec şi timp pierdut. Soluţia PPP nu este una magică. Ea cere competenţă, flexibilitate şi dedicare", spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Ei detaliază că, în ce priveşte competenţa, este vorba de o analiză tehnică mult peste cea necesară într-un proiect clasic, flexibilitatea înseamnă că, dacă partenerul privat îşi asumă riscuri ridicate, statul trebuie să fie capabil să le acopere, iar dedicarea că statul trebuie să monitorizeze investitorul privat, dar să îl şi ajute să-şi ducă la bun sfârşit lucrarea.

"Trimiterea la plimbare a experţilor Băncii Mondiale şi alegerea Comisiei de Prognoză (o instituţie fără atribuţii şi experienţă în infrastructura de transport) este mai degrabă o glumă proastă şi o bătaie de joc. Dacă doamna Dăncilă vrea să atragă parteneri privaţi şi finanţare suplimentară, îi recomandăm două lucruri: 1. Să crească competenţa, flexibilitatea şi dedicarea oamenilor din minister şi companiile de stat. Şeful actual al CNAIR, Narcis Neaga, este cel care a ratat, într-o formă sau alta, toate cele trei încercări anterioare de implementare a acestei autostrăzi prin concesiune. 2. Să înceapă proiecte PPP care sunt mai uşor de finanţat şi au risc mai mic pentru a creşte încrederea investitorilor şi pentru a dezvolta capacităţile statului în domeniu. De exemplu, porturi, aeroporturi sau terminale multi-modale", mai spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.