Asociaţia Naţională a Service-urilor Auto din România (ANSAR) an unţă, luni, că, după aproape cinci ani de la iniţierea demersurilor juridice, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie dă dreptate service-urilor de tahografe anulând Ordinul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii nr. 1333/2019, act normativ care a facilitat abuzuri ale autorităţilor şi a distorsionat piaţa tahografelor din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Asociaţia Naţională a Service-urilor Auto din România (ANSAR), membra a Federatiei Operatorilor Romani de Transport – F.O.R.T., aduce la cunoştinţa factorilor de decizie, transportatorilor şi tuturor entităţilor interesate principalele critici care au condus la soluţia de anulare a OMT 1333/2019 (cunoscut în piaţa de profil ca reglementarea RNTR 8). RNTR 8 ar fi trebuit să armonizeze printr-o reglementare clară, simplă şi eficientă normativul cuprins în Regulamentul (CE) nr. 165/2014 în ceea ce priveşte autorizarea atelierelor şi a tehnicienilor care montează şi verifică tahografele în România precum şi metodologia de lucru pentru verificarea şi montarea tahografelor. Cu toate acestea, reglementarea a urmărit în fapt crearea unui monopol economic importatorilor de tahografe şi crearea unor venituri suplimentare prin introducerea de proceduri incompatibile cu Regulamentul în acest scop”, au transmis, luni, reprezentanţii ANSAR, într-un comunicat de rpesă.

Potrivit acestora, soluţia a validat argumentele avansate de ANSAR în sensul în care instanţa a reţinut:

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

- omisiunea organului emitent de a releva necesitatea adoptării actului normativ din perspectiva caracterului obligatoriu al Regulamentului UE 165/2014, respectiv, nu a indicat considerentele pentru care este nevoie de o măsură naţională de implementare, care făcea necesară realizarea unui studiu de impact

- lipsa procedurii prealabile emiterii actului normativ, respectiv lipsa etapei dezbaterii publice. Instanţa de fond a reţinut în mod expres că autoritatea nu a dovedit în condiţiile art. 13, alin. (1) din L554/2004 parcurgerea acestei proceduri;

- printr-un act cu forţă juridică inferioară a fost modificat un act ierarhic superior atribuindu-se RAR-ului o competenţă suplimentară - efectuarea de inspecţii a tahografelor - competenţe care trebuiau să fie reglementate la nivel de hotărâre de Guvern.

”Considerăm că această soluţie trebuie să reprezintă un reper în privinţa obligaţiilor instituţiilor în procedura normativă, mai ales în situaţia în care obiectul reglementării este unul atât de tehnic. Un act normativ complex precum cel în discuţie nu poate fi adoptat fără o consultare reală cu principalii actori afectaţi de reglementare. Doar printr-un dialog constructiv se poate atinge dezideratul normativ de a oferi o piaţă sigură, echilibrată şi competitivă”, a mai transmis organizaţia.

           

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.