Valoarea pieţei româneşti a berii a depăşit 2 miliarde de euro în 2016, în creştere cu 6-7% faţă de anul anterior, în timp ce volumul de bere consumată a crescut nesemnificativ, cu mai puţin de 1%, a declarat miercuri, pentru News.ro, preşedintele Asociaţiei Berarii României, Shachar Shaine.
“Valoarea netă a pieţei, adică berea care pleacă de la producător, o estimăm pentru 2016 la 1,2 miliarde de euro, dar dacă luam în calcul şi retailul atunci valoarea pieţei o estimăm la 2 miliarde de euro. Anul trecut, valoarea pieţei a crescut cu 6-7% faţă de 2015”, a afirmat Shaine.
Volumul pieţei berii s-a menţinut anul trecut la 15,8 milioane de hectolitri, nivel înregistrat în 2015, arată datele prezentate miercuri de Asociaţia Berarii României.
Datele mai arată că, anul trecut, consumul pe cap de locuitor s-a menţinut la nivelul anului precedent, de 80 de litri.
Însă asociaţia Berarii României a observat o tendinţă de creştere a consumului de bere la sticlă, în detrimentrul consumului de bere la PET.
Potrivit asociaţiei, piaţa berii a adus economiei româneşti o valoare adăugată de 860 milioane euro în 2016.
"Deşi în 2016 importurile au înregistrat o uşoară creştere faţă de anul precedent, de 0,09 milioane de hectolitri, atingând un total de 0,44 milioane de hectolitri, piaţa berii din România continuă să îşi păstreze caracterul naţional, ponderea producţiei locale rămânând la peste 97% din consumul intern", a precizat asociaţia.
Exporturile de bere au înregistrat o uşoară scădere în 2016, cu 0,08 milioane hl, la 0,42 milioane hl.
În 2016, membrii asociaţiei au investit în total 69,7 milioane de euro, în creştere cu 14,2 milioane de euro faţă de 2015.
Până în prezent, investiţiile cumulate realizate de membrii asociaţiei de la intrarea acestora pe piaţă au atins 1,4 miliarde de euro.
Producătorii de bere care fac parte din asociaţie au redus numărul de angajaţi anul trecut, la circa 3.600, de la 3.700 în 2015.
Asociaţia Berarii României a admis că majorarea accelerată a salariului minim pe economie din România a avut un impact asupra industriei, însă cea mai mare problemă este lipsa forţei de muncă.
"Salariul minim ne influenţează, dar primul lucrul care se observă ca producător este că se simte lipsa de mână de lucru în România. Cu modificarea salariului minim ne-am obişnuit şi ne-am aliniat, nu cred ca este un lucru rău. Trebuie să eliminăm diferenţa de salarii faţă de Europa, dar treptat", a spus Shaine.
Piaţa românească a berii este dominată de patru jucători: Ursus Breweries, liderul pieţei, Heineken România, Bergenbier şi United Romanian Breweries Bereprod (URBB).
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.