Asigurătorii analizează dacă să îngheţe asigurarea oricăror nave care doresc să navigheze spre Ucraina, după ce Rusia a renunţat luni la un acord susţinut de ONU care permitea exportul de cereale printr-un coridor sigur în Marea Neagră, în timpul războiului, au declarat surse din industrie, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Acordul, intermediat de Turcia în iulie anul trecut, a urmărit să atenueze o criză alimentară globală, permiţând exportul în siguranţă al cerealelor ucrainene blocate de invadareaUcrainei de către Rusia, din februarie 2022.

”Din cauza prăbuşirii acordului privind coridorul Mării Negre, majoritatea armatorilor se vor abţine acum să ancoreze în porturile ucrainene”, a declarat Christian Vinther Christensen, director de operaţiuni al grupului de transport maritim danez NORDEN.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Ultima navă a părăsit Ucraina în baza acestui acord duminică.

Asigurarea a fost vitală pentru transporturile prin coridor, iar surse din industrie au spus că decizia Rusiei este evaluată, pentru a decide dacă acoperirea poate continua sub o anumită formă.

"Unii asigurători vor căuta să profite de o creştere considerabilă a preţurilor. Alţii vor înceta să ofere asigurare. Întrebarea (cheie) este dacă Rusia va mina zona, ceea ce ar înceta în mod efectiv orice formă de asigurare oferită", a spus o sursă din industria asigurărilor.

Piaţa asigurărilor Lloyd's of London a plasat deja regiunea Mării Negre pe lista sa cu risc ridicat.

”Asigurarea anuală rămâne în vigoare, dar călătoriile către zonele listate vor fi evaluate individual, după cum sunt văzute”, a declarat Neil Roberts, şeful departamentului maritim şi aviaţiei la Lloyd's Market Association (LMA), care reprezintă interesele tuturor companiilor de subscriere din Lloyd's.

Primele suplimentare de asigurare pentru riscul de război, care se percep la intrarea în zona Mării Negre, trebuie reînnoite la fiecare şapte zile. Acestea costă deja mii de dolari şi sunt aşteptate să crească, în timp ce armatorii s-ar putea dovedi reticenţi în a permite navelor lor să intre într-o zonă de război fără acordul Rusiei.

”Nu cred că există multe întrebări în acest moment, deoarece ar fi dificil ca un proprietar să opereze în condiţiile din trecut, fără o iniţiativă”, a spus o altă sursă din industrie.

Retragerea Moscovei din acord înseamnă că ”garanţiile pentru siguranţa navigaţiei emise de partea rusă vor fi revocate”, a declarat luni Rusia agenţiei de transport maritim a ONU, Organizaţia Maritimă Internaţională, într-o scrisoare văzută de Reuters.

Roberts a spus că scrisoarea ”adoptă un ton care diferă de declaraţiile anterioare”.

”Din punctul de vedere al asigurării, cotaţiile pentru călătoriile pe coridor au expirat, aşa că ar trebui să se aştepte la renegocierea termenilor. Odată cu retragerea garanţiilor de securitate ruseşti, profilul de risc ar trebui reevaluat. De asemenea, se poate întâmpla ca unii navlositori să îşi reconsidere opţiunile”, a spus el.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.