Producătorul de iPhone-uri Apple a fost scos din topul celor mai mari cinci furnizori de smartphone-uri din China, în trimestrul al doilea, pe măsură ce concurenţa venită din partea brandurilor autohtone, precum Huawei, se intensifică, potrivit unui raport realizat de firma Canalys, citat de CNBC.
Cota de piaţă a Apple în China a scăzut la 14% în trimestrul al doilea, arată raportul, de la 15% în primul trimestru şi 16% în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Producătorul de iPhone-uri, care a fost al treilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri în al doilea trimestru al anului trecut, a coborât pe locul şase, cu aproximativ 9,7 milioane de livrări de telefoane, conform calculelor CNBC.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Este primul trimestru din istorie în care furnizorii autohtoni domină toate cele cinci poziţii”, a declarat Lucas Zhong, analist de cercetare la Canalys.
Livrările Apple au fost în declin din primul trimestru, când au scăzut cu 25% de la an la an, la 10 milioane de telefoane.
Strategiile vânzătorilor chinezi pentru produse high-end şi colaborarea lor profundă cu lanţurile de aprovizionare locale încep să dea roade în funcţiile hardware şi software.
Cel mai recent telefon Magic V3 al Honor, care foloseşte GenAI, a îmbunătăţit semnificativ experienţa utilizatorului cu dispozitivele pliabile”, a adăugat Zhong.
Pe de altă parte, Apple se confruntă cu un un blocaj pe piaţa chineză, deoarece îşi propune să ”stabilizeze preţurile cu amănuntul şi să protejeze marjele partenerilor”, a spus el.
Localizarea serviciilor Apple Intelligence în China va fi o mişcare importantă în următoarele 12 luni, a spus Canalys, deoarece mărcile chineze încorporează în mod agresiv AI generativă în produsele lor.
Brandurile chinezeşti domină
Din aprilie până în iunie, Vivo a revenit pe primul loc, cu o cotă de piaţă de 19% şi 13,1 milioane de unităţi livrate - datorită vânzărilor puternice offline şi online în timpul festivalului de comerţ electronic ”618”.
Oppo s-a menţinut pe locul doi, cu 11,3 milioane de unităţi, susţinut de lansarea noii sale serii Reno 12.
Honor, companie desprinsă din grupul Huawei, s-a clasat pe locul al treilea, cu 10,7 milioane de telefoane livrate, marcând o creştere de 4% faţă de intervalul similar al anului anterior.
Huawei s-a clasat pe locul patru, cu o cotă de piaţă de 15% şi 10,6 milioane de telefoane livrate – nu a ajuns în primele cinci cu un an mai devreme.
Afacerile de consum ale Huawei au cunoscut o renaştere în China după lansarea smartphone-ului său Mate 60.
Xiaomi a ocupat locul cinci, susţinută de lansarea primei sale maşini electrice, SU7, contribuind, de asemenea, la vânzările solide ale K70 şi seriei emblematice 14, a spus Canalys.
În general, piaţa chineză de smartphone-uri a crescut cu 10% de la an la an în al doilea trimestru, livrările depăşind 70 de milioane de unităţi, a spus Canalys.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.