Directiva Uniunii Europene (UE) privind promovarea maşinilor nepoluante şi mai eficiente din punct de vedere energetic va avea efecte importante asupra pieţei auto globale, într-un context în care piaţa auto mondială cunoaşte deja o contracţie importantă a vânzărilor, a declarat, pentru News.ro, un partener al platformei auto online Masinipestoc.ro, Florin Tudor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Directiva UE 1161/ 2019 a Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic va avea efecte importante asupra pieţei autohtone, în contextul în care ţintele în domeniu stabilite pentru România sunt ambiţioase.

”De exemplu, achiziţiile publice de autovehicule uşoare cu emisii zero sau scăzute trebuie să ajungă̆ la o pondere minimă de 18,7% în perioada de referinţă̆ august 2021 – decembrie 2025. În directivă sunt definite clar categoriile de vehicule nepoluante, pentru fiecare categorie de motoare, în funcţie de o cantitate maximă de emisii la ţeava de evacuare, exprimate în CO2 g/km și cu stabilirea unor niveluri de emisii de poluanţi în condiţii reale de conducere, sub un procent din limitele de emisii aplicabile”, a spus Tudor.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

El a atras atenţia că piaţa auto mondială cunoaşte deja o contracţie importantă, în contextul unui război comercial şi al Brexit-ului.

”Experţii estimează că piaţa mondială va scădea cu 91 milioane de vehicule în 2020, războiul comercial americano-chinez şi Brexit fiind factori importanţi care frânează cererea auto mondială. În Europa, noile reglementări cu privire la emisiile de CO2 vor influenţa producţia de motorizări diesel. În acelaşi timp, investiţiile în schimbarea tehnologiei şi în inovaţie sunt importante, cu un impact la fel de important asupra calculelor de profitabilitate”, a spus Tudor.

El a dat ca exemplu şi salonul auto de la Frankfurt, unde mai mulţi constructori importanţi au ales să nu participe, având în vedere toate aceste tendinţe.

Automobilele ”verzi”, o pondere încă mică

Referitor la autoturismele “verzi“ (electrice şi hibride), el a subliniat că acestea au o creştere de vânzări semnificativă în acest an, dar rămân la o pondere care rămâne însă destul de mică în ansamblul pieţei, de 3,8%.

”Programul Rabla Plus a avut o contribuţie importantă la creşterea achiziţiilor din acest segment, dar mai este mult de lucru până la crearea unei infrastructuri ajustate unei autonomii de 300 km, de exemplu. Iar achiziţia unui autovehicul electric presupune o schimbare de atitudine în condus şi în general o schimbare de stil de viaţă, care include grija pentru mediu”, a spus partenerul.

Masinipestoc.ro este prima platformă online de unde clienţii îşi pot comanda, plăti şi primi noua maşina dorită printr-un proces digitalizat. Compania are pe stoc peste 500 maşini noi, o gamă variată de mărci, cu echipări dintre cele mai căutate de clienţii din România.

”Ne-am uitat în piaţă şi am văzut că ceva lipseşte, un model de business care să fie adaptat tehnologiei de azi şi noului tip de client, cel online. Prin urmare, am creat primul dealer digital de maşini noi din Romania în care am pus experienţa noastră vastă în domeniu, având în vedere că echipa din spatele afacerii a lucrat pentru branduri renumite precum Honda sau Mercedes”, a spus Tudor.

Investiţia iniţială a fost de 70.000 euro, iar Tudor estimează că vor fi vândute peste 250 de maşini în primul an de activitate, cu o valoare de peste 4 milioane de euro.

”Pe masinipestoc.ro am regăsit în principal apetitul clientului român pentru mărcile de volum, cele mai vândute fiind Renault, Jeep sau Hyundai. Am avut însă cereri pentru mărci premium precum Porsche sau Mercedes”, a spus partenerul.

În general, cererea predomină pe segmentele de volum, maşini de tip crossover şi SUV cu un preţ de 15-20.000 euro fără TVA.

”În ceea ce priveşte motorizările, este evidentă preferinţa pentru cele de capacitate mică şi cu putere mare, în special benzină. Un exemplu ar fi o motorizare turbo pe benzină de 1332 cmc care, în diverse variante de putere (de la 100 la 163 CP), se poate regăsi la nu mai puţin de 6 mărci diferite: Renault, Mercedes, Nissan, Dacia, Fiat, Jeep”, a spus Tudor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.