Comitetul de reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunţat vineri că a aprobat demararea licitaţiei privind contractarea capacităţii de transport gaze naturale pe relaţia România – Ungaria, în cadrul proiectului BRUA.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Comitetul de reglementare al ANRE a adoptat astăzi (vineri, 28 iulie, n.r.), în şedinţă extraordinară, decizia nr. 1123/28.07.2017 de aprobare a Manualului procedurii de sezon deschis angajant ce urmează a fi derulat în comun de către Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale Transgaz Mediaş şi Földgázszállító Zártkörűen Működő Részvénytársaság - FGSZ Ltd, în vederea alocării de capacitate incrementală la punctul de interconectare a Sistemului naţional de transport al gazelor naturale din România cu sistemul de transport al gazelor naturale din Ungaria de la Csanádpalota”, a informat vineri ANRE.

Emil Calotă, vicepreşedinte al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), a declarat joi că 31 iulie este termenul limită pentru a fi demarată procedura de licitare a capacităţii de transport a conductei BRUA, dar numai pe tronsonul România-Ungaria, şi nu pe relaţia România-Ungaria-Austria, aşa cum fusese aprobat de autoritate în 26 mai şi de către partea maghiară în 23 mai şi de partea austriacă la sfârşitul lunii mai.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Transgaz a anunţat recent că, pe 18 iulie 2017, a primit o scrisoare din partea operatorului sistemului naţional de transport gaze naturale al Ungariei referitoare la procesul de sezon deschis angajant planificat să se desfăşoare pentru alocarea capacităţilor aferente coridorului de transport gaze naturale România - Ungaria - Austria.

„Prin această scrisoare am fost informaţi asupra faptului că FGSZ nu poate derula procedura planificată din cauza lipsei aprobării necesare din partea Consiliului de Supraveghere al companiei, motivată de probleme de eficientă economică. Partea ungară a propus, în schimb, derularea procesului de sezon deschis angajant doar pentru punctul de interconectare RO-HU, urmând ca volumul de gaze de 4,4 miliarde mc/an, care ar proveni dinspre România să fie distribuit din Ungaria înspre Slovacia, Ucraina, Croaţia sau Serbia. În paralel, FGSZ ar urma să continue discuţiile cu operatorul de transport gaze din Austria (Gas Connect) pentru a identifica în continuare posibilităţi de transport fizic dinspre Ungaria înspre Austria”, a precizat Transgaz.

Compania îşi informa astfel acţionarii şi potenţialii investitori regionali că, din perspectiva companiei, obiectivele şi proiectele asumate privind dezvoltarea pe teritoriul României a infrastructurii BRUA rămân neafectate.

Proiectul BRUA este dezvoltat în contextul diversificării surselor de alimentare cu gaze naturale a ţărilor europene, creşterii securităţii alimentării cu gaze naturale a României prin acces la noi surse, facilitării accesului pieţei din Centrul şi Sud-Estul Europei la resursele de gaze naturale din regiunea Caspică.

Prin intermediul proiectului, se va asigura: pe direcţia Bulgaria - o capacitate de transport în ambele sensuri de curgere de 1,5 miliarde mc/an, respectiv pe direcţia Ungaria - o capacitate de transport de 1,75 miliarde mc/an în faza I şi de 4,4 miliarde mc/an în faza II.

În prezent, Transgaz se află în plin proces de implementare a fazei I a proiectului.

Noul gazoduct ar fi urmat să aibă o lungime totală de 550 de kilometri. Transgaz a primit de la Comisia Europeană 179 de milioane de euro pentru acest proiect.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.