Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat miercuri că veniturile din servicii poştale au crescut cu 8% în 2017, ajungând la 2,8 miliarde de lei (600 milioane de euro), deşi traficul poştal total a înregistrat o scădere de 1%.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Totodată, din cele aproximativ 500.000 de reclamaţii depuse în 2017 în acest sector, pentru 32.000 s-au acordat despăgubiri, a spus vicepreşedintele ANCOM, Eduard Lovin.

“Conform Raportului de date statistice privind serviciile poştale pentru anul 2017 realizat de ANCOM, veniturile din servicii poştale au crescut cu 8% în 2017, ajungând la 2,8 miliarde de lei, în timp ce traficul poştal total a înregistrat o scădere de 1%. Din cele aproximativ 500 de mii de reclamaţii depuse în 2017, pentru 32 de mii s-au acordat despăgubiri, în medie de 191 lei/reclamaţie”, a declarat Eduard Lovin.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Din totalul de 556 de milioane de trimiteri poştale, 94% au fost trimiteri poştale interne (aproximativ 522 de milioane), restul de 34 de milioane fiind trimiteri poştale internaţionale, reprezentând 6% din traficul poştal total. Traficul intern a înregistrat o scădere de 2%, însă traficul internaţional a crescut cu 8%, potrivit ANCOM.

”Poşta de scrisori (444 de milioane de trimiteri) a însemnat 80% din totalul trimiterilor poştale din anul 2017, iar coletele (68 de milioane) au însemnat 12%, restul de 8% fiind alte servicii poştale: trimiteri express (18 milioane), publicitate adresată (17 milioane), mandate poştale (7 milioane), corespondenţă şi imprimate de peste 2 kg (2 milioane)”, se arată în comunicat.

Traficul poştal internaţional a crescut

În ceea ce priveşte traficul poştal internaţional, a crescut cu 12% numărul trimiterilor poştale intrate în ţara noastră, cele trimise din România scăzând cu aproape 7%. Tendinţa este una explicabilă prin popularitatea tot mai mare a comerţului electronic în rândul utilizatorilor români, potrivit autorităţii.

În medie, numărul trimiterilor poştale per locuitor a rămas constant în 2017, fiind de 28 de trimiteri/an/locuitor, dar valoarea totală a pieţei serviciilor poştale în anul 2017 a fost de 2,8 miliarde de lei, în creştere anuală cu 8%.

”Veniturile din trimiterile interne au crescut cu 10%, ajungând la 2 miliarde de lei (71% din totalul veniturilor din piaţă), în timp ce veniturile din trimiterile poştale internaţionale au crescut cu 5% până la 0,8 miliarde de lei”, se arată în comunicat.

În funcţie de veniturile totale din servicii poştale realizate în anul 2017, liderul pieţei deţine o cotă de piaţă de 22%, principalul competitor 21%, următorul competitor 13%, restul de 44% din venituri fiind împărţite între ceilalţi furnizori.

Traficul generat de serviciul universal, în scădere

Totodată, traficul generat de serviciile incluse în sfera serviciului universal a scăzut în 2017 cu 23%, până la 179 de milioane de trimiteri (32% din traficul poştal total), din care 154 de milioane au fost trafic intern şi 25 de milioane au fost trimiteri poştale internaţionale.

”Traficul intern inclus în sfera serviciului universal a continuat şi în 2017 declinul înregistrat în anii anteriori, scăzând cu 27%. Această evoluţie a fost generată în special de faptul că unii furnizori au scos unele servicii din sfera serviciului universal, astfel că traficul intern neinclus în sfera serviciului universal a crescut cu 15% în 2017”, se arată în comunicat.

Compania Naţionala Poşta Română (CNPR) a procesat 46 de milioane de trimiteri încadrate în sfera serviciului universal (26% - un sfert din traficul inclus în sfera serviciului universal), din care 26 de milioane au fost trimiteri poştale interne (17% din traficul intern inclus în sfera serviciului universal) şi 20 de milioane de trimiteri poştale internaţionale (80% din traficul internaţional inclus în sfera serviciului universal), potrivit ANCOM.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.