Valoarea pieţei de servicii de corporate intelligence din România s-a apropiat de 10 milioane de euro în 2020, iar companiile multinaţionale din retail, investment, banking, producţie, farmaceutică, IT, oil & gas, construcţii, logistică, asigurări şi telecom sunt principalii clienţi ai serviciilor de corporate intelligence, arată o analiză a Corporate Intelligence Agency, companie de management al riscului dedicată mediului de afaceri.
"Aproximativ 10% dintre companiile din România accesează servicii de corporate intelligence, atunci când sunt implicate într-o tranzacţie, fie că este vorba de o fuziune, fie de o achiziţie", potrivit unei analize a Corporate Intelligence Agency, companie de management al riscului dedicată mediului de afaceri.
În ultimii 3 ani, piaţa de corporate intelligence din România a cunoscut o deschidere mult mai mare faţă de investitorii străini şi faţă de acele companii care navighează printre procese operaţionale complexe, printr-o multitudine de colaboratori şi de competitori.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Rămâne însă departe de pieţele mature din Occident sau din spaţiul Anglo-Saxon. Aici, companiile de corporate & competitive intelligence au tradiţie, unele având istoric de 20-30 de ani, altele sunt listate la bursă, au birouri deschise în marile centre financiare, la Londra, New York, Zurich, Dubai etc. Mai mult, majoritatea clienţilor companiilor de profil sunt entităţi listate la bursă, unde reputaţia brandului valorează, uneori, mai mult decât o pierdere financiară.
Tot mai frecvent, în procesele de fuziuni şi achiziţii (M&A), al treilea mare pas al companiilor, după contractarea echipelor de consultanţă financiară şi de legal, este să acceseze serviciile unei companii de corporate & competitive intelligence. Obiectivul acesteia este de a realiza o acţiune de tip „enhanced” sau „in depth” due diligence, adică documentează, în teren, confruntă realitatea seacă a cifrelor şi a rapoartelor din statistici cu realitatea din teren, analizează conduita de business, reputaţia companiei în rândul partenerilor, cultura organizaţiei şi alte elemente de interes pentru clientul care a apelat la serviciile sale.
„Zona de intelligence pentru companii este o componentă cheie în procesul de luare a deciziilor de către acţionarii sau managementul companiilor. Când o corporaţie ia decizia de a investi în noi produse, servicii sau în altă companie, face acest lucru în urma unor studii, analize de piaţă, trenduri ale economiei etc. Deci, decizia se ia în baza unor informaţii de natură economică”, spune Gabriel Zgunea, CEO Corporate Intelligence Agency.
Corporate intelligence, înseamnă, înainte de toate, un ajutor pentru investitorii locali, străini sau newcomers, care nu sunt familiarizaţi cu piaţa pe care doresc să se dezvolte, şi care vor să înţeleagă componentele cheie care caracterizează o piaţă concretă. Este o piaţă suport, dedicată exclusiv mediului de business, care urmăreşte să eficientizeze procesele de dezvoltare şi să maximizeze protecţia la risc.
"Devenind o componentă cheie pentru multe companii mari, valoarea pieţei locale de corporate intelligence s-a apropiat anul trecut de 10 milioane de euro, pe fondul creşterii interesului faţă de astfel de servicii, în contextul profesionalizării mediului de business şi a conştientizării că informaţia livrează cunoaştere şi reprezintă un instrument util şi important în procesul de luare a deciziilor", arată compania.
În România, clienţii care folosesc cu precădere aceste tipuri de servicii sunt companii multinaţionale din industriile de retail, investment, banking, producţie, farmaceutică, IT, oil & gas, construcţii, logistică, asigurări, telecom etc.
„Aproape în fiecare lună avem solicitări din sectoare de activitate noi, lucru care ne confirmă trendul ascendent al pieţei şi ne stimulează, în acelaşi timp, profesionalismul şi creativitatea în identificarea unor soluţii care să sprijine managementul în procesul de luare a deciziilor”, mai spune Dan Rusu, Senior Partner Corporate Intelligence Agency.
Pentru industriile care generează cele mai multe solicitări, Corporate Intelligence Agency a creat departamente specializate în cadrul companiei, cu investigatori şi analişti care sunt familiarizaţi cu tiparele de operare ale fraudatorilor şi experţi care cunosc elementele de interes pentru clienţi, în cazul proiectelor de due diligence.
În afară de firmele interesate de serviciile de tip inhanced due dilligence, în mod particular, companiile care accesează servicii de corporate intelligence o fac din nevoia de cunoaştere referitoare la situaţii, persoane sau companii de interes, cunoaştere necesară în cadrul procesului decizional la nivelul companiei.
O alta categorie de clienţi este interesată de îmbunătăţirea sistemelor de risk managament şi compliance, şi se confruntă cu fraude interne sau potenţiale fraude interne, care riscă să le pună în pericol reputaţia şi patrimoniul.
Corporate Intelligence Agency este o companie de management al riscului dedicată exclusiv mediului de afaceri, specializată în identificarea şi atenuarea potenţialelor riscuri sau ameninţări la adresa securităţii şi integrităţii partenerilor. Oferă soluţii premium de Intelligence aplicat, Competitive Intelligence şi Risk Management, prin utilizarea celor mai noi tehnologii, alături de dinamismul, creativitatea, experienţa şi continua dezvoltare a experţilor echipei noastre.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.