IMM-urile româneşti duc în 2024 cea mai mare luptă pentru creştere sau chiar pentru supravieţuire, având în vedere inflaţia ridicată şi concurenţa tot mai mare, în multe cazuri neloială, arată o analiză Pixer Agency, agenţie de promovare online pentru IMM-uri, care precizează că firmele locale ar trebui să îşi crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face faţă.
”IMM-urile româneşti duc în 2024 cea mai mare luptă pentru creştere sau chiar pentru supravieţuire, având în vedere inflaţia ridicată şi concurenţa tot mai mare, în multe cazuri neloială. În acest context, tot mai instabil şi impredictibil, firmele locale ar trebui să îşi crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face faţă provocărilor economice şi a-şi asigura predictibilitatea şi stabilitatea de care au nevoie”, arată o analiză Pixer Agency, agenţie de promovare online pentru IMM-uri.
Existenţa IMM-urilor depinde tot mai mult de promovarea online, relevă analiza.
"Pentru cele mai multe IMM-uri, promovarea online a devenit principalul vector de vânzări şi de creştere a business-ului, având în vedere bugetele limitate pentru marketing. Însă condiţiile economice din 2024 sunt cele mai dificile din ultimii ani. Concurenţa este acerbă, iar multe firme locale se confruntă cu presiunea unor jucători internaţionali sau a unor firme care aplică şi practici neloiale. Din acest motiv, peste 60% din afacerile din România alocă buget pentru promovare online, în Google şi Meta, însă multe nu reuşesc să aibă performanţa de vânzări necesară pentru a putea combate greutăţile economice. Nu este nevoie de cheltuieli impresionante de zeci de mii de euro pentru a creşte vânzările. Este nevoie de experţi care să înţeleagă business-ul firmei, să gândească un plan de promovare axat pe vânzare şi care să obţină maximul de vânzare din fiecare ban investit de firme, experţi care să ducă afacerea la următorul nivel prin intermediul reclamelor plătite. Până atunci, cum cele mai multe IMM-uri depind de vânzarea online, riscul de scădere rapidă sau chiar de închidere a afacerii poate deveni o realitate", declară Alex Popescu, co-fondator Pixer Agency.
Cele mai mari probleme cu care IMM-urile se confruntă în 2024 sunt inflaţia, concurenţa neloială şi creşterea cheltuielilor salariale, potrivit Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR). Totodată, datele ONRC arată o creştere cu aproape 10% a numărului de cereri de insolvenţă în prima jumătate din an faţă de anul trecut, fiind încă un indicator al dificultăţilor economice pentru mediul de business local. Astfel, pentru a rezista acestor dificultăţi şi a evita o eventuală insolvenţă, cererea pentru promovare online cunoaşte o creştere spectaculoasă an de an, fiind cu 30% mai mare în ultimii ani, atât din partea firmelor care vând produse, cât şi din cea a firmelor care vând servicii. Tot mai interesate de promovare online, în Google, Meta sau pe TikTok, sunt afacerile mici, la început de drum, care de altfel nu pot rezista fără promovare în contextul concurenţei tot mai mari şi a inflaţiei ridicate.
De asemenea, ca urmare a contextului economic tot mai dificil, şi firmele care vând pe segmentul B2B, către alte firme, se bazează în număr tot mai mare pe promovare online, în special prin Google Ads, dar şi Facebook Ads, LinkedIn Ads şi campanii de email marketing, care generează cele mai multe lead-uri calificate. Există o creştere de 35% în cererile de servicii PPC (pay per click) din partea companiilor B2B, în special în industriile de sănătate, servicii profesionale sau fotovoltaice.
Afacerile locale investesc în promovare Google Ads sau Facebook Ads de la sute de lei, la mii sau zeci de mii de euro, în funcţie de nivelul firmei şi bugetele de care dispun. Afacerile din e-commerce, domeniul turismului şi cel al sănătăţii sunt cei mai mari investitori în marketing digital. Spre exemplu, firmele din domenii precum fashion şi servicii locale sunt printre cei mai mari investitori, cu bugete lunare între 1.000 şi 30.000 de euro doar în Facebook. Însă cel mai important indicator este randamentul avut de fiecare cheltuială în promovare online, subliniază specialiştii Pixer Agency.
“Pentru cele mai multe afaceri, mai ales cele noi, promovarea plătită este cea mai rapidă cale de a creşte datorită faptului că astfel pot ajunge cel mai uşor în faţa audienţei potrivite. În cazuri fericite, firmele care nu investesc în promovare plătită se bazează pe SEO şi strategii de conţinut organic, dar acestea necesită un timp mult mai lung pentru a da rezultate. Tocmai de aceea, este extrem de dificil să înregistreze creşteri de la an la an sau chiar să supravieţuiască. Multe dintre firme care ajung la noi se confruntă cu dificultăţi în generarea de lead-uri calificate, adică atragerea de potenţiali clienţi. Mulţi sunt nemulţumiţi de faptul că le este dificil să găsească un colaborator care să fie suficient de implicat pentru a înţelege afacerea lor şi pentru a le oferi cele mai bune sfaturi şi rezultate. În acest sens, am dezvoltat un workflow foarte complex pe partea de Lead Generation, de care sunt interesate toate afacerile locale, prin care am reuşit să creştem rata de prezenţă a persoanelor ce provin din campanii de trafic plătit de la 5-8% la peste 30-35%. Acest lucru înseamnă că, exact cu acelaşi buget de marketing investit, putem aduce mai mulţi clienţi care se prezintă sau finalizează achiziţia. Pentru a creşte rata de conversie, am început să implementăm landing page-uri dedicate şi orientate către vânzare şi avem dezvoltate automatizări de email şi SMS unde înştiinţăm potenţialul client de fiecare pas care urmează şi îl notificăm asupra programării. Acest workflow interconectează mai multe tool-uri într-unul singur - dezvoltare de landing page, dezvoltare de automatizări SMS/email, gestionarea clienţilor proveniţi din traficul plătit, calendare de programare etc”, explică Adrian Stoiculescu, co-fondator Pixer Agency.
Fondată de specialişti cu o experienţă de peste 8 ani în domeniul marketingului, Pixer Agency are peste 200 de clienţi în portofoliu din 35 de domenii, iar din echipă fac parte 8 specialişti care au setat peste 7.500 de campanii, gestionând bugete de peste 15 milioane de euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.