Companiile din Bucureşti, cu sedii în clădiri de birouri moderne, au un cost lunar de ocupare a spaţiilor cuprins între 175 şi 500 de euro per angajat, potrivit unei analize realizate de firma de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox şi publicate miercuri.
Analiza ţine cont de costurile cu chiria, taxa pentru servicii, costurile operaţionale şi de costurile cu amenajarea şi mobilarea spaţiului, amortizate într-o perioadă de cinci ani - durata medie a unui contract de închiriere în piaţa spaţiilor de birouri din Bucureşti, potrivit companiei.
De asemenea, rezultatul este influenţat şi de densitatea din cadrul spaţiilor de birouri, majoritatea companiilor alocând între 8 şi 12 metri pătraţi pentru fiecare angajat, suprafaţă care include şi cota din spaţiile comune ale biroului închiriat, precum sălile de conferinţă, bucătăria sau recepţia.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Cele mai importante costuri sunt cele cu chiria netă efectivă, care pot varia în intervalul 8 – 17,5 euro/ mp/ lună, urmate de costurile de amenajare şi mobilare, care variază între 300 şi 750 de euro / mp, reprezentând un cost de amortizare lunară cuprins între 5 şi 12,5 euro/ mp”, se arată în comunicat.
În aceste condiţii, costurile de ocupare a spaţiilor per angajat pornesc de la circa 175 – 180 de euro/ lună în zone precum Sud, Est sau Pipera Nord şi pot chiar depăşi pragul de 500 de euro/ lună pentru angajaţii care lucrează în CBD (Piaţa Victoriei – Aviatorilor – Piaţa Charles de Gaulle), potrivit analizei.
O parte din companiile locale vor analiza varianta diversificării portofoliului imobiliar, consideră Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox.
”Modul de ocupare al birourilor este în proces de transformare în pieţele vestice, unde spaţiile de coworking sunt în plin avânt. În condiţiile în care operatorii spaţiilor de coworking devin din ce în ce mai activi şi în Bucureşti, credem că o parte din companiile locale vor analiza varianta diversificării portofoliului imobiliar prin relocarea unor departamente care au nevoie de flexibilitate şi acces la o platformă extinsă de networking în aceste spaţii alternative. Principalele lor avantaje sunt legate de flexibilitatea contractelor şi de acoperirea tuturor serviciilor printr-o singură taxă, facilitând totodată comunicarea şi schimbul de experienţă ȋntre angajaţi din domenii diverse şi conexe”, a spus Cojocaru.
Ea a subliniat că această etapă face parte din maturizarea şi diversificarea pieţei, care se va adapta la cerinţele şi valorile noilor generaţii de angajaţi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.