Angajaţii români vor cheltui tot mai mult din bugetele de beneficii primite de la angajatori pentru achiziţia de cadouri, servicii turistice şi bilete la festivaluri şi spectacole, în ultimele două luni ale anului, potrivit unei analize BenefitOnline.ro, platformă de beneficii extrasalariale pentru angajaţi din România, care arată că până la 10% din bugetele de beneficii din 2020 vor fi cheltuite pe tichete culturale.
De altfel, tichetele culturale, tichetele cadou şi voucherele de vacanţă fac parte din categoria beneficiilor deductibile şi beneficiază de regim fiscal special.
”Până la finalul lui 2019, angajaţii vor cumpăra beneficii în valoare totală de peste 45 de milioane de euro prin intermediul BenefitOnline.ro. În ultimele două – trei luni, bugetele cheltuite de angajaţi în platformă vor reprezenta circa 30% din totalul anual, datorat, în mare parte, facilităţii platformei de reportare a bugetului de la o lună la alta şi a regulii impuse de companii de utilizare a bugetului aferent anului 2019 până la sfârşitul lunii decembrie”, arată un comunicat al companiei.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Angajaţii pot cumpăra bilete la festivaluri precum Untold, Neversea, Electric Castle şi Afterhills direct din platforma BenefitOnline.ro.
Cadourile (sub formă de carduri cadou la retaileri şi tichete cadou), serviciile turistice (sub formă de vouchere de vacanţă) şi biletele la festivaluri, spectacole şi alte servicii şi produse culturale (sub formă de tichete culturale) vor cumula aproximativ 30% din bugetele cheltuite de angajaţii care îşi primesc beneficiile flexibile prin intermediul BenefitOnline.ro.
Beneficiul extrasalarial cel mai accesat spre finalul anului este reprezentat de cadouri (sub formă de carduri cadou şi tichete cadou).
”Estimăm că angajaţii vor cumpăra cadouri direct de pe BenefitOnline.ro în valoare de aproximativ 15 milioane de lei, doar în luna decembrie. Este o creştere de peste 400% faţă de media celorlalte luni din an şi cu 110% faţă de decembrie 2018”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.
Angajaţii îşi pot alege cadourile, sub forma cardurilor şi tichetelor cadou, direct din platforma de beneficii flexibile de la peste 100 de branduri, din diverse industrii.
Tichetele cadou pot fi oferite angajaţilor şi copiilor acestora cu diferite ocazii, precum Crăciun, 1 Iunie etc., prevăzute în Codul Fiscal, valoarea maximă neimpozabilă şi nesupusă contribuţiilor obligatorii fiind de 150 de lei.
Angajaţii cumpără vacanţe la munte pentru sărbătorile de iarnă
Cele mai multe tranzacţii în platforma BenefitOnline.ro, în secţiunea Turism Intern, se realizează în ultima parte a anului. Astfel, potrivit estimărilor BenefitOnline.ro, în ultimele două luni ale anului, angajaţii vor realiza aproximativ 7.000 de tranzacţii în secţiunea Turism Intern, cu o valoare totală de aproximativ 3 milioane de lei. Valoarea medie a unei tranzacţii în această categorie este de aproximativ 450 lei.
”Angajaţii îşi cheltuiesc din ce în ce mai mult bugetele pe vacanţe în România, principalul argument fiind posibilitatea de a utiliza mai eficient bugetul de beneficii primit lunar de la angajator prin intermediul tichetelor de vacanţă, beneficiu care are un regim de taxare de doar 10%, reprezentând impozitul pe venit. Tichetele de vacanţă pot fi utilizate exclusiv pentru cazare sau pachete turistice pe teritoriul României”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.
Principalele destinaţii de vacanţă accesate în ultimele două luni ale anului sunt cele din zonele montane, Valea Prahovei fiind în topul alegerilor. Vacanţele achiziţionate pe finalul anului sunt achitate, de regulă, din bugete de beneficii extrasalariale cumulate în timpul anului şi vor fi consumate cu precădere în perioada sărbătorilor de iarnă (decembrie – februarie).
”Estimăm că cel puţin 1 din 10 angajaţi care utilizează platforma BenefitOnline.ro va cumpăra, până la finalul anului, măcar o vacanţă în România decontată prin intermediul voucherelor de vacanţă”, se mai arată în comunicat.
Tichetele culturale fac parte din categoria de beneficii deductibile
Ca şi voucherele de vacanţă şi tichetele cadou, tichetele culturale fac parte din categoria de beneficii deductibile şi pot fi acordate lunar sau ocazional, în limita a 150 de lei, respectiv 300 de lei, pentru achitarea contravalorii de bunuri şi servicii culturale, precum: abonamente şi bilete la spectacole, concerte, proiecţii cinematografice, muzee, festivaluri, târguri şi expoziţii, permanente sau itinerante, parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor, cărţi, manuale şcolare, albume muzicale, filme, în orice format.
Până la finalul anului, angajaţii care utilizează platforma BenefitOnline.ro vor cheltui circa 5% din bugetele de beneficii pe tichetele culturale.
Pe lângă bilete la cele mai apreciate festivaluri din România, precum Untold, Neversea, Electric Castle şi Afterhills, angajaţii pot cumpăra, cu tichetele culturale, din platforma BenefitOnline.ro, produse şi servicii culturale de la furnizori precum: Therme, Diverta, Cărtureşti, Bilete.ro, Cinema Hollywood Multiplex, abonamente la diverse reviste, bilete la muzeul MARe, Museum of Senses, Dino Parc, Arka Park etc.
”Avem un feedback foarte bun şi promiţător de la angajaţii care îşi aleg singuri beneficiile din platforma BenefitOnline.ro în categoria Tichete Culturale. Ne aşteptăm ca anul viitor între 7% şi 10% din bugetele de beneficii să fie cheltuite în această categorie”, spune Stelian Bogza.
În prezent, mai mult de 163.000 de angajaţi din România, din peste 300 de companii, accesează platforma BenefitOnline.ro pentru a-şi alege beneficiile extrasalariale, din peste 3.400 de beneficii disponibile, de la 2.200 de furnizori.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.