40% din timpul unui angajat din departamentul de resurse umane este ocupat de birocraţia inutilă a semnării şi arhivării documentelor de muncă, arată o analiză a Creasoft, companie românească producătoare de software. Potrivit companiei, 10% dintre angajaţii noi îşi părăsesc angajatorul în prima lună de la angajare, procent care ar putea fi diminuat dacă HR-ul s-ar ocupa mai atent de procesul de integrare în echipă a noilor colegi.
”Unul dintre cele mai mari ”coşmaruri” ale directorilor de resurse umane – procesul de semnare a actelor de către angajaţi – se apropie de final, pe măsură ce tot mai mulţi angajatori adoptă semnătura electronică pe documentele de muncă. Un angajat din zona de execuţie din departamentul de HR foloseşte aproximativ 40% din timpul de lucru pentru tipărirea, transmiterea, semnarea, colectarea şi arhivarea documentelor de muncă în format fizic necesare fiecărui angajat”, arată o analiză a Creasoft, companie românească producătoare de software, pe baza informaţiilor furnizate de clienţi.
”Departamentele de resurse umane sunt principalii beneficiari ai digitalizării accelerate prin care au trecut companiile în ultimii ani, însă în continuare sunt munţi de hârtii pe care angajaţii trebuie să le semneze, iar specialiştii din HR să le colecteze şi să le arhiveze. Introducerea semnăturii electronice pe documentele de muncă şi arhivarea lor automată au condus la eliminarea unei risipe importante de timp pentru angajaţii din HR, care au astfel mai mult timp la dispoziţie pentru activităţi care aduc valoare adăugată mai mare în organizaţie. Să nu uităm totuşi că 10% dintre angajaţii noi îşi părăsesc angajatorul în prima lună de la angajare, procent care ar putea fi diminuat dacă HR-ul s-ar ocupa mai atent de procesul de integrare în echipă a noilor colegi”, a explicat Adrian Dinu, fondator şi director general al grupului de firme Creasoft.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Actele adiţionale la contractul de muncă, cererile de concediu, instructajele PSI (prevenirea şi stingerea incendiilor) şi SSM (sănătate şi securitate în muncă) sunt doar o parte dintre documentele de muncă care trebuie semnate de salariaţi periodic şi care sunt, de regulă, semnate în format fizic. Unul dintre marile avantaje aduse de perioada de pandemie a fost îmbunătăţirea legislaţiei muncii, care permite, din 2021 încoace, posibilitatea de a semna electronic actele de muncă.
”O companie poate să îşi digitalizeze astăzi semnarea documentelor de muncă şi să le şi arhiveze electronic cu doar 0,1 euro per semnătură, un cost aproape nesemnificativ pentru angajator. Însă economiile de timp, bani şi resurse care îmbunătăţesc securitatea datelor şi arhivarea lor în siguranţă sunt nepreţuitele avantaje ale semnăturii electronice. În plus, angajatorii care folosesc semnătura electronică promovează responsabilitatea faţă de mediu şi reduc la minimum erorile umane în gestiunea actelor angajaţilor”, a mai adăugat Adrian Dinu.
Grupul de firme Creasoft IT este compus din mai multe firme de software cu o vechime de 20 de ani, cu o puternică echipă de cercetare & dezvoltare care colaborează cu dezvoltatori software pentru realizarea de produse integrate.
Creasoft proiectează şi produce atât dispozitive electronice, cât şi software de tip SaaS (software as a service) şi s-a concentrat pe noi nişe de piaţă: semnătură electronică, kiosk self info pentru angajaţi, software de pontaj electronic, aplicaţii HR şi soluţii de control acces în imobile cu telefonul, dar şi soluţii de inventariere active sau de evidenţă şi planificare de revizii şi mentenanţă, bazate pe coduri QR.
Acţionarul unic al grupului de firme este Adrian Dinu. Grupul Creasoft a avut o cifră de afaceri de 9 milioane de lei în 2022 şi are în prezent un portofoliu de clienţi de peste 400 de companii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.