Alstom va construi, livra şi întreţine, până în 2023, unsprezece trenuri electrice cu baterii Coradia Continental pentru traficul regional pe ruta Leipzig-Chemnitz, în numele VMS (Verkehrsverbund Mittelsachsen) şi cu sprijinul ZVNL (Zweckverband für den Nahverkehrsraum Leipzig), cele două autorităţi responsabile pentru această linie, iar contractul valorează aproximativ 100 milioane euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Alstom oferă acum toate tipurile de sisteme de tracţiune de pe piaţă, precum şi întreaga gamă de sisteme de acţionare fără emisii, de la eficientele motoare electrice până la celulele de combustie cu hidrogen şi tracţiunea avansată cu baterii”, a informat compania.

În 2014, Alstom mai semnase un contract cu VMS, pentru livrarea unui număr de 29 de trenuri regionale electrice Coradia Continental (EMU). Pentru parcurgerea celor 80 de kilometri de linie neelectrificată dintre oraşele Chemnitz şi Leipzig, autoritatea a solicitat versiunea electrică cu baterii (BEMU). Noile trenuri vor intra în exploatare în 2023. Acestea vor fi construite la fabrica Salzgitter din Germania, pe care Alstom o deţine în Saxonia Inferioară. Subsistemul de tracţiune cu baterii este proiectat şi livrat de centrul în sisteme de tracţiune al Alstom de la Tarbes.

Trenurile electrice cu baterii Coradia Continental vor fi similare cu cele aflate deja în exploatare pe rutele Dresda, Riesa şi Zwickau, dar principala diferenţă este aceea că ele vor avea şi baterii de înaltă performanţă montate pe acoperiş.

Trenul Coradia Continental are o rază de acţiune de până la 120 km şi poate fi operat sub catenară, dar şi pe secţiuni de linie neelectrificată. Trenurile cu trei vagoane vor avea o lungime de 56 m şi un număr de 150 de locuri. Viteza maximă în modul cu baterii va fi de 160 km/h. Capacitatea bateriilor (litiu-ion de mare putere) este calculată să asigure exploatarea fără catenară a liniei Chemnitz-Leipzig.

Alstom a adaptat gama Coradia să funcţioneze cu toate sistemele energetice disponibile fără emisii, de la cel electric până la cel electric cu baterii şi la celulele de combustie cu hidrogen. Cel din urmă, denumit Coradia iLint, aflat de peste un an în exploatare în Germania, este un tren alimentat cu hidrogen şi prezintă o performanţă comparabilă cu cea a unui tren diesel, dar nu degajă alte emisii în afară de apă.

În anul fiscal 2018/2019, Alstom a înregistrat vânzări de 8,1 miliarde euro şi a contabilizat comenzi în valoare de 12,1 miliarde de euro. Având sediul principal în Franţa, compania Alstom este prezentă în peste 60 de ţări şi numără 36.300 de angajaţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.