Timp de aproape un deceniu automobilele autonome au putut fi întâlnite pe drumuri publice, dar întotdeauna cu o persoană în spatele volanului, dar Waymo, divizia pentru vehicule autonome a grupului Alphabet, va lansa în curând servicii de taximetrie cu minivan-uri fără şoferi, relatează Bloomberg.
Waymo va oferi acest serviciu pilot într-o regiune limitată din Phoenix, cu pasageri voluntari. Iniţiativa, prima de acest tip a unei companii, este un moment de referinţă în încercarea Alphabet, compania mamă a Google, de a fi lider al utilizării în scop comercial a tehnologiei pentru vehicule autonome.
”Dorim ca experienţa de a călători cu vehiculele Waymo să fie o rutină, să doriţi să folosiţi serviciul pentru nevoile zilnice”, a declarat directorul general al Waymo, John Krafcik, la conferinţa Web Summit din Lisabona.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Krafcik a spus că serviciul care va fi lansat în curând va permite oamenilor să rezerve vehiculele prin intermediul unei aplicaţii mobile, similare celei pentru Uber şi Lyft.
Waymo a încheiat un parteneriat cu Lyft, dar detaliile acordului nu au fost făcute publice.
Vehiculele Waymo au fost testate fără şofer într-un poligon de încercare din centrul Californiei, unde compania a invitat recent reporteri să asiste la aceste teste. Minivan-urile Chrysler au o mică interfaţă grafică pe bancheta din spate care permite călătorilor să urmărească traseul şi butoane pentru apelarea serviciului pentru clienţi sau oprirea automobilului.
Vehiculele autonome ale Waymo au parcurs distanţe mai mari decât automobilele altor companii care dezvoltă tehnologia, între care Ford Motor şi Uber Technologies, dar companiile respective au capacităţi de producţie, cum este cazul constructorilor auto, sau reţele de călători, precum Uber, de care Waymo duce lipsă.
Krafcik, fost director la Ford, a arătat că un serviciu de transport la cerere ar fi primul serviciu comercial al Waymo. El a mai spus că aceste vehicule ar putea înlocui automobilele personale, aceasta fiind o îngrijorare de natură existenţială a industriei auto.
”Pentru că angajezi vehiculele în loc să le deţii, în viitor ai putea alege dintr-o întreagă flotă de vehicule, potrivite pentru fiecare călătorie pe care vrei s o faci. Oamenii vor putea folosi maşinile pentru o zi, o săptămână sau mai mult”, a spus Krafcik. El a descris şi felul în care ar putea fi reproiectate vehiculele care nu au nevoie de spaţiu pentru şofer: pentru cumpărături, ca sufragerie personală sau pentru somn.
Unele state federale americane au legi care impun ca o persoană să se afle pe locul şoferului, dar Waymo şi alte companii sunt împotrivă. În luna octombrie, autorităţile de reglementare din California au retras această prevedere.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.