Retailerul online Alibaba a realizat vânzări record de 213,5 miliarde de yuani (30,7 miliarde dolari) de Ziua Celibatarilor, dar creşterea anuală a încetinit de la 39% în 2017 la 27%, cel mai scăzut ritm consemnat vreodată, transmite Reuters.
Cumpărătorii din China şi restul lumii au achiziţionat produse precum iPhone-uri, mobilă şi lapte praf, încă înainte de răsăritul soarelui, iar vânzările Alibaba au atins 10 miliarde de dolari în prima oră a evenimentului.
Ziua Celibatarilor este cel mai important eveniment de vânzări online din lume, cu vânzări mai mari decât cele înregistrate în SUA de Black Friday şi Cyber Monday la un loc.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Evenimentul a pornit ca o sărbătoare studenţească, o contrapondere la Valentines Day, dar ulterior a devenit un festival online desfăşurat pe parcursul unei luni întregi, care culminează cu vânzări pe parcursul a 24 de ore, pe 11 noiembrie.
În acest an, compania a depăşit recordul de vânzări al anului trecut, de 168 de miliarde de yuani, în numai 16 ore. În pofida acestui record, creşterea vânzărilor a încetinit de la 39% la 27%, la nivelul inferior al estimărilor analiştilor şi cel mai redus ritm din istoria de 10 ani a evenimentului.
Această încetinire are loc pe fondul scăderii perspectivelor de vânzări şi a tensiunilor comerciale dintre China şi Statele Unite, care îşi pun amprenta asupra economiei chineze.
La începutul lunii noiembrie, Alibaba şi-a revizuit în scădere estimările referitoare la vânzările anuale cu 4%-5%, anunţul fiind o nouă lovitură pentru acţiunile companiei, care au scăzut în acest an cu 16%, după ce preţul acestora aproape s-a dublat în 2017.
Pentru a compensa încetinirea vânzărilor, compania a anunţat că va încasa comisioane mai mici pe platformele sale, pe termen scurt, pentru a păstra brandurile şi a atrage cumprători noi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.