Acţiunile Volkswagen au scăzut miercuri cu 1,64%, deoarece investitorii sunt îngrijoraţi de costurile şi incertitudinile unei companii mixte anunţate cu producătorul american de vehicule electrice Rivian, menită să consolideze poziţia celui mai mare producător auto din Europa în materie de vehicule electrice, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Grupul german a anunţat marţi că va investi până la 5 miliarde de dolari în Rivian, ca parte a unui proiect de a partaja platforme şi software pentru vehicule electrice.

Asocierea este cea mai recentă trecere a Volkswagen de la o strategie de a lucra singur la aducerea de expertiză prin parteneriate în domenii cheie pentru electrificare, de la baterii la platforme EV şi software.

Evenimente

15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
24 octombrie - Eveniment News.ro - IMM-urile, Oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania

Dar se adaugă întrebărilor despre viitorul subsidiarei de software a Volkswagen, Cariad, care s-a luptat cu ani de întârzieri şi pierderi.

"Cariad ar trebui să dispară şi va dispărea. Realitatea este că va deveni irelevantă şi va muri de moarte naturală", a declarat analistul Jefferies Philippe Houchois, adăugând că niciun alt producător de maşini vechi nu a reuşit să construiască singur o ofertă de software competitivă.

Totuşi, Houchois a salutat schimbarea de strategie semnalată de acord.

”Vechiul VW ar fi continuat să arunce cu bani în problemă – noul VW cu CEO-ul Oliver Blume este mai pragmatic şi mai umil şi caută ajutor în altă parte”.

Responsabilitatea şi resursele pentru dezvoltarea unui sistem de operare unificat pentru vehiculele din cadrul Grupului Volkswagen - denumită arhitectura software ”2.0” sau ”vehicul definit de software” - vor fi centralizate în compania mixtă, aducând expertiza Cariad.

Cariad va continua, de asemenea, să îşi dezvolte propriile proiecte, inclusiv software pentru conducerea automată, a declarat un purtător de cuvânt al Volkswagen.

CEO-ul Cariad, Peter Bosch, a declarat, într-o postare pe LinkedIn, marţi seara, că afacerea cu Rivian va accelera eforturile de dezvoltare software ale Volkswagen şi va reduce costurile.

Parteneriatul reflectă aspecte ale unui acord încheiat între Volkswagen şi start-up-ul chinez EV Xpeng în iulie anul trecut, pentru a colabora la software şi o platformă EV specifică Chinei, deşi, spre deosebire de parteneriatul Xpeng, Rivian şi Volkswagen nu vor dezvolta modele comune.

În timp ce software-ul dezvoltat cu Xpeng este destinat doar utilizării în China, cel dezvoltat cu Rivian ar putea fi utilizat din punct de vedere tehnic oriunde, a spus purtătorul de cuvânt, adăugând că detaliile nu au fost încă decise.

Acţiunile Volkswagen au scăzut cu mai mult de jumătate în ultimii trei ani, fiind afectate de îngrijorările că grupul în expansiune ar putea avea dificultăţi să concureze cu rivalii agile de vehicule electrice din Statele Unite şi Asia.

Unii analişti şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la dimensiunea investiţiei, cu rata investiţiilor ţintă a Volkswagen de 12% din venituri, peste cea de 8% sau mai puţin vizate de alte grupuri auto, precum Stellantis.

Deşi tranzacţia ar putea avea sens strategic... credem că investitorii ar prefera ca VW să vândă active, nu să le cumpere”, a spus Stifel Research.

Roger Atkins de la firma de consultanţă Electric Vehicles Outlook Ltd a pus, de asemenea, la îndoială dacă Volkswagen şi Rivian sunt compatibile.

”Există problema culturii – încercarea de a combina abordarea software-ului Rivian, integrată pe verticală, flexibilă şi agilă, cu abordarea mai tradiţională a Volkswagen de a lucra cu mai mulţi furnizori şi managementul de mijloc este ca şi cum a înfige un şurub pătrat într-o gaură rotundă”, a spus el.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.