Acţiunile producătorului de vehicule electrice Tesla au scăzut cu aproape 8% vineri, după ce mult aşteptatul eveniment de prezentare a robotaxiului companiei, la care CEO-ul Elon Musk a dezvăluit conceptul de maşină autonomă Cybercab al companiei, nu a reuşit să impresioneze investitorii, transmite CNBC.
Musk a dezvăluit vehiculul concept Cybercab al Tesla, un vehicul jos, argintiu, cu două locuri, fără volan sau pedale, joi seară, la evenimentul ”We, Robot” al companiei, unde a descris ambiţiile de a crea o flotă de vehicule autonome şi roboţi.
Planul este ca maşina să fie capabilă să se conducă autonom la lansare.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Musk a spus că compania speră să producă Cybercab înainte de 2027, dar nu a oferit detalii despre locul unde vor fi fabricate maşinile. El a spus că consumatorii ar putea cumpăra un Cybercab Tesla la un preţ de sub 30.000 de dolari.
El a mai spus că se aşteaptă ca Tesla să aibă ”FSD nesupravegheat” în funcţiune în Texas şi California anul viitor, în vehiculele electrice Model 3 şi Model Y ale companiei.
FSD, care înseamnă Full Self-Driving, este sistemul premium de asistenţă pentru şofer al Tesla, disponibil astăzi într-o versiune ”supravegheată” pentru vehiculele electrice Tesla.
Tehnologia necesită încă un şofer uman la volan, gata să vireze sau să frâneze în orice moment.
Ca reacţie la evenimentul de joi, analiştii Barclays au spus că dezvăluirile nu au reuşit să evidenţieze vreo oportunitate pe termen scurt pentru Tesla, în schimb acordând prioritate viziunii lui Musk pentru un viitor de conducere complet autonom.
”Aşa cum era de aşteptat, ca şi prezentările anterioare de produse Tesla, evenimentul a avut puţine detalii şi, în schimb, a subliniat viziunea care stă la baza eforturilor de creştere ale Tesla în AI/AV [vehicule autonome]”, a scris echipa Barclays din SUA pentru autovehicule şi mobilitate, într-o notă, vineri dimineaţa.
”Cu toate acestea, nu au existat actualizări care să indice oportunităţi pe termen scurt. Tesla nu şi-a prezentat modelul low-cost planificat pentru producţie de 1H′25. De asemenea, nu am primit actualizări pe termen scurt cu privire la progresul FSD sau date care să reflecte îmbunătăţirea sistemului”, au adăugat ei.
Analiştii Piper Sandler au declarat într-o notă separată de vineri că ”majoritatea firmelor orientate spre tranzacţionare vor fi dezamăgite de dezvăluirea robotaxiului”.
”Nu am fi surprinşi dacă acţiunile se vor vinde în următoarele săptămâni, pe măsură ce dinamica pre-eveniment scade”, au spus analiştii băncii de investiţii, în notă.
Morgan Stanley, între timp, a sugerat că Musk nu a reuşit să argumenteze în timpul evenimentului că Tesla este o companie de inteligenţă artificială.
Analiştii băncii au remarcat că Musk nu a menţionat niciun detaliu cu privire la îmbunătăţirile sistemului FSD al lui Tesla şi miliardarul nu a intrat în detalii cu privire la planurile zvonite, de o legătură între Tesla şi xAI, compania AI a lui Musk.
Evenimentul ”a dezamăgit în general aşteptările într-o serie de domenii: lipsa de date privind rata de schimbare a FSD/tehnologiei, economia transportului partajat şi strategia de introducere pe piaţă”, au scris analiştii Morgan Stanley într-o notă de vineri.
”Am fost în general dezamăgiţi de substanţa şi detaliile prezentării. Ca atare, anticipăm că TSLA vor fi sub presiune în urma evenimentului”, au adăugat ei.
Este aşteptat să mai dureze câţiva ani înainte ca maşinile cu conducere autonomă să devină o realitate generală pe drumurile publice, autorităţile de reglementare fiind preocupate de caracteristicile de siguranţă încorporate în astfel de vehicule.
”Va fi extrem de dificil pentru Tesla să ofere un vehicul nou la acel preţ în acel interval de timp”, a spus analistul principal Forrester, Paul Miller, într-un e-mail către CNBC.
Printre puţinele companii care au lansat cu succes maşini autonome pe drumurile publice se numără Waymo de la Google, care şi-a oferit serviciul de robotaxiuri publicului larg din iunie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.