Acţiunile Kering, proprietarul Gucci, au scăzut joi cu până la 9%, la cel mai redus nivel din august 2017, după ce grupul de lux a anunţat o scădere mare a veniturilor în prima jumătate a anului şi a emis o prognoză slabă pentru următoarele şase luni ale anului, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Declinul s-a atenuat uşor ulterior, acţiunile închizând în scădere cu 7,47%.

Grupul a anunţat miercuri seara că veniturile sale au scăzut cu 11% în prima jumătate a anului 2024, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Scăderea a avur loc ”pe fundalul unei pieţe care încetineşte în majoritatea regiunilor, cu excepţia Japoniei”, a spus compania într-un comunicat.

”A existat o decelerare marcantă în China, în timp ce tendinţele nu s-au îmbunătăţit foarte mult în America de Nord şi Europa”, a adăugat Kering.

Excluzând efectele valutare, veniturile grupului în Japonia au crescut cu 22% în prima jumătate a anului, în timp în Asia, excluzând Japonia, au scăzut cu 20%.

Kering a mai spus că se aşteaptă ca profitul operaţional recurent să scadă cu până la 30% de la an la an în a doua jumătate a anului 2024, invocând ”incertitudinile care influenţează evoluţia cererii din partea consumatorilor de lux”.

Profitul operaţional recurent a scăzut cu 42% în primele şase luni ale anului, a menţionat Kering, adăugând că acest lucru este în conformitate cu indicaţiile emise atunci când grupul şi-a raportat rezultatele financiare pentru primul trimestru, la începutul acestui an.

Kering deţine mai multe companii de lux, printre care Gucci, Yves Saint Laurent şi Bottega Veneta.

Gucci a înregistrat cea mai slabă performanţă în prima jumătate a anului, între aceste mărci, veniturile sale scăzând cu 18% pe o bază comparabilă.

”În acest moment, nu vedem semne tangibile că Gucci îşi reînvine”, a declarat Luca Solca, analist senior de lux la Bernstein.

Reacţia consumatorilor la noile linii de genţi de mână care urmează să fie introduse în a doua jumătate a anului ar testa performanţa mărcii, a adăugat el.

”Dacă reacţia este pozitivă, atunci acest lucru ar putea fi la fel de rău. Dacă nu este, atunci cred că Kering va trebui să adopte măsuri de urgenţă pentru a încerca să protejeze rezultatul final”, a spus Solca.

Gucci a avut dificultăţiîn ultimele trimestre, după ce a avut un boom în 2021, în timpul pandemiei de Covid-19, pe fondul presiunii inflaţioniste asupra cheltuielilor consumatorilor şi a apariţiei tendinţei ”luxului liniştit”.

Kering este ultima dintr-o serie de mărci de lux care a înregistrat scăderi, cel mai mare grup de lux din lume, LVMH, raportând vânzări mai mici decât se aştepta, la începutul acestei săptămâni.

Solca a spus că Kering a avut anterior o strategie de succes care a încorporat îmbrăcămintea de stradă şi a atras consumatorii aspiraţionali. Dar îmbrăcămintea de stradă nu este acum la fel de populară şi a existat o încetinire în rândul clasei de mijloc şi a consumatorilor aspiraţionali - un ”dublu zgomot” pentru brand, a spus el.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.