Acţiunile Estee Lauder s-au prăbuşit miercuri cu 19%, după ce producătorul de cosmetice a prognozat vânzări şi profit anuale mai slabe decât anticipa iniţial, dând vina pe redresarea lentă la destinaţiile duty-free şi de călătorie, în special în Asia, transmite Reuters.
Retailerii la nivel mondial au mizat pe o cerere îmbunătăţită din Asia după ce China a relaxat restricţiile legate de Covid, anul trecut, dar divizia de turism cu amănuntul a Estee, unul dintre sectoarele sale cu cea mai mare creştere, nu a revenit aşa cum se aştepta.
Acţiunile companiei au atins un minim al ultimelor şase luni, de 190,30 de dolari pe unitate, după ce Estee Lauder şi-a redus previziunile pentru anul fiscal pentru a treia oară.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Acţiunile şi-au redus ulterior pierderile la 15%, în tranzacţiile de după-amiază.
Estee se aşteaptă ca vânzările nete pentru întregul an 2023 să scadă între 10% şi 12%, în comparaţie cu previziunile anterioare privind o scădere cu 5% până la 7%.
Districtele comerciale importante, cum ar fi Hainan, o insulă din cea mai sudică provincie a Chinei, şi Coreea, au înregistrat mai mult trafic, dar conversia călătorilor în consumatori de produse de lux pentru frumuseţe a rămas în urmă.
Chiar dacă China a relaxat restricţiile legate de pandemie, compania s-a confruntat în ianuarie 2023 cu reducerea stocurilor de câtre comercianţii cu amănuntul, din cauza unei creşteri a cazurilor de Covid-19.
Între timp, companiile europene de lux LVMH şi L'Oreal au înregistrat o creştere a vânzărilor în primul trimestru, stimulată de o revenire în Asia, când China a relaxat restricţiile legate de Covid, anul trecut.
Analistul Barclays Lauren Lieberman a declarat într-o notă că prognoza publicată de Estee era ”ultimul lucru” aşteptat chiar şi de către Wall Street, iar comentariile companiei cu privire la divizia sa de retail de turism din Asia ridică îndoieli cu privire la cât de mult ”control sau vizibilitate” are Estee în vânzările prin acest canal.
Vânzările Estee rămân, de asemenea, dificile în SUA, o altă piaţă majoră. Vânzările organice ale companiei în America au crescut într-un ritm cu două cifre în anul fiscal trecut, dar au început să scadă în primul trimestru din 2023.
Estiee estimează că profitul pe acţiune ajustat va scădea cu 50% până la 51%, în comparaţie cu o scădere de 27% până la 29% la care se aştepta mai devreme.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.