Succesul obţinut de compania americană Eli Lilly şi Novo Nordisk din Danemarca cu medicamentele lor pentru slăbit, a dus la creşterea acţiunilor lor la niveluri record, punându-le la egalitate cu unele acţiuni ale companiilor tehnologice cu creştere mare, transmite Reuters.
Investitorii persoane fizice şi instituţionali deopotrivă au cumpărat masiv acţiuni la cele două companii în ultimul an, deoarece au pariat pe cererea explozivă pentru medicamentele pentru obezitate ale companiilor, numite agonişti GLP-1, pe o piaţă despre care unii analişti se aşteaptă că ar putea atinge 100 de miliarde de dolari.
Acţiunile ambelor companii se tranzacţionează aproape de maxime record, multiplii lor de evaluare fiind o primă semnificativă faţă de alte companii din domeniul sănătăţii şi aproape egali cu cei ai companiilor de tehnologieide vârf.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Acţiunile Lilly se tranzacţionează de 56,17 ori mai mult decât estimările de câştig pentru următoarele 12 luni, în timp ce Novo are un multiplu preţ-câştig (PE) de 35,84, conform datelor LSEG.
Sectorul de sănătate din indicele S&P 500 are un multiplu PE de 18,7, conform LSEG Datastream.
Între timp, acţiunile populare de creştere - Tesla şi Nvidia – se tranzacţionează la un multiplu PE de 57,78 şi, respectiv, 33,89.
”Credem că Eli Lilly şi Novo Nordisk sunt denumite în mod corespunzător acţiuni de creştere, chiar dacă locuiesc în spaţiul farmaceutic cu capital mare, care este de obicei o casă pentru acţiuni de valoare”, a declarat Jason Benowitz, manager senior de portofoliu la CI Roosevelt.
Eli Lilly a depăşit luna trecută valoarea de piaţă a producătorului de automobile electrice Tesla, devenind a noua cea mai mare companie listată în SUA.
Anul trecut, Novo a depăşit pentru scurt timp gigantul francez al produselor de lux LVMH, ca cea mai valoroasă companie europeană.
Eli Lilly, care produce medicamentele GLP-1 Mounjaro şi Zepbound, are o valoare de piaţă de circa 719 miliarde de dolari.
Novo Nordisk, producătorul medicamentului de succes pentru obezitate Wegovy şi al tratamentului pentru diabet Ozempic, are o capitalizare de piaţă de aproximativ 550 de miliarde de dolari, inclusiv acţiuni necotate, conform datelor LSEG.
Veniturile Lilly vor creşte cu 76% în următorii trei ani, până la 60,39 miliarde de dolari, în timp ce cele ale lui Novo vor creşte cu 68%, până la 390 de milioane de coroane daneze pentru aceeaşi perioadă, potrivit datelor LSEG.
Într-adevăr, analiştii de pe Wall Street se aşteaptă, în medie, ca valoarea de piaţă a Eli Lilly să crească cu 7,4% în următoarele 12 luni, în timp ce evaluarea Novo este probabil să scadă cu 3%.
Sel Hardy, de la CFRA Research, consideră că diversificarea Lilly, datorită unui val de achiziţii recente, investiţiile sale în cercetare şi dezvoltare şi creşterea vânzărilor de medicamente pentru cancer reprezintă un avantaj.
”Din 2023, asistăm la un mare interes al investitorilor persoane fizice pentru acţiunile determinate de boom-ul GLP-1. Dar nu credem că Lilly este doar o poveste GLP-1”, a spus ea.
Creşterea puternică a preţurilor acţiunilor acestor companii se bazează pe succesul medicamentelor pentru slăbire şi pe capacitatea companiilor de a-şi creşte restul portofoliului, deşi ar putea să încetinească dacă vânzările companiilor dezamăgesc.
”Ca şi în cazul oricărui medicament nou de succes, este întotdeauna dificil să estimăm în mod corespunzător care va fi piaţa totală adresabilă în următorii ani”, a declarat Art Hogan, strateg şef de piaţă la B. Riley Wealth, din New York.
Riscurile pentru recenta creştere includ ”costurile în spirală pentru extinderea capacităţii de producţie şi orice indiciu că preţurile produselor ar putea scădea brusc”, a declarat Dan Coatsworth, analist de investiţii la AJ Bell.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.