Scriitoarea de origine română, Cătălina Florescu, stabilită de 20 de ani în SUA unde predă şi scrie, îşi lansează, marţi, de la ora 18.00, la Muzeul Naţional al Literaturii Române, volumul în limba română "Corp de teatru". Acesta se înscrie în inedita campanie a autoarei de prevenire a cancerului de sân.
Din cele cinci piese de teatru cuprinse în volum, două sunt cunoscute deja publicului din România - "Femeia care tot uita să se nască", finalistă a concursului naţional de teatru UNITER Piesa anului 2019 şi ulterior jucată pe scena Teatrului Naţional Iaşi ca spectacol-lectură, şi "Vecinele", scrisă cu ocazia centenarului Marii Uniri, care a apărut în 2018 pe platforma online LiterNet şi a fost prefaţată de criticul Mircea Morariu.
"Îmi doresc ca în România să existe un program de scanare gratuită a pacienţilor şi îmi doresc de asemenea ca piesele să ajungă să fie studiate la şcoală pentru a arăta că putem vorbi despre cancer public fără pudori nenecesare” , spune Cătălina Florescu.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"Corp de teatru" este al doilea volum de teatru în limba română al Cătălinei Florescu după "Inventing Me/Exerciţii de retrăit". Vocea profesoarei Cătălina Florescu răzbate prin abordarea lumii educaţiei formale şi a sugestiei de a nu egaliza individualităţile elevilor într-o masă amorfă, care face abstracţie de povestea din spatele fiecăruia şi neagă povestea din fiecare, crede dr. Cristina Matilda Vănoagă, autoare şi lector la Universitatea "1 Decembrie 1918", Alba Iulia.
Pentru Ana Sorina Corneanu, actriţă şi autoare de piese de teatru, câştigătoarea Concursului Piesa Anului, UNITER, 2019, consideră "Corp de teatru" drept "o colecţie de piese care nu menajează. De la nostalgia dulce-amară pentru vremurile trecute într-o Românie înţelenită în timp, până la schimbare şi redescoperirea de sine. E un test al empatiei. /…/ cu un echilibru perfect de forţă şi delicateţe, colecţia Corp de Teatru devine o reflectare a metamorfozelor constante ale vieţii şi ale societăţii româneşti".
O altă profesoară plecată din România şi care astăzi predă la Rutgers University, Ileana Năchescu, spune despre piesele din "Corp de teatriu" că sunt "un insight fantastic în România dinainte şi după revoluţie, un teatru documentar excelent. Toate piesele în această colecţie trebuie să fie pe scenă mai ales că sunt scrise de o autoare din diaspora care cumva mereu rămâne acasă. /…/ Îmi doresc să văd aceste texte pe scenă, cu potenţialul lor transformator împlinit".
Cătălina Florescu s-a născut la Măcin (jud. Tulcea) şi este absolventă a Facultăţii de Litere de la Universitatea Bucureşti. De două decenii predă în SUA, actualmente la Universitatea Pace de la New York & la Stevens Institute din Hoboken. Are un doctorat în Literatura Comparată/Medicină Umanistă de la Universitatea Purdue şi mai multe volume publicate şi catalogate la celebra Library of Congress din Washington, DC, precum şi la universităţi precum Harvard, Stanford, Columbia, Princeton, UCLA, etc. - "Transacting Sites of the Liminal Bodily Spaces" (critică de teatru şi film; medicină umanistă), "Disjointed Perspectives on Motherhood" (critică feministă; critică culturală şi interdisciplinară), "Of Silences in Munch, Beckett, Hopper, and Hanson (A Monograph)" (filosofie existenţială şi ontologică; tratat despre tăcere; critică culturală şi interdisciplinară); "The Night I Burned My Origami Skin" (volum de poezii), "Transnational Narratives in Englishes of Exile" (exil în literatură şi artă; critică culturală).
"Corp de teatru" a fost publicat la editura Eikon, iar coperta volumului îi aparţine fotografului Bella Bertosi & se intitulează "Mythology”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.