USR condamnă ferm modul dezastruos în care România a fost promovată la standul de la Târgul Internaţional de Turism de la New York şi îl cheamă în Parlament pe ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Daniel Cadariu, să dea explicaţii în faţa membrilor Comisiei pentru antreprenoriat şi turism şi să răspundă la întrebările acestora.
USR consideră inacceptabilă reacţia Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului după apariţia în spaţiul public a imaginilor care arată cum a fost amenajat standul României, pasând responsabilitatea în sarcina organizatorului.
Totodată, imaginile apărute în spaţiul public contrazic afirmaţia Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului potrivit căreia peste 90% dintre expozanţi au optat pentru pânză neagră şi poze printate A4 şi prinse cu clame în organizarea standului. Pe scurt: Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a ieşit public cu afirmaţii false.
Potrivit unui comunicat de presă al USR, în contextul în care suma alocată, din bani publici, este de aproximativ 8.000 de dolari pentru promovarea României în acest fel ruşinos de către minister, cetăţenii români au dreptul să ştie:
- Cum s-a ajuns la această sumă? În această sumă au fost prinse costurile delegaţiei României? Dacă nu, la cât s-a ridicat această cheltuială?
- Cine a făcut parte din delegaţia care a reprezentat România la acest târg şi care au fost criteriile de selecţie?
- Cu cât sunt remuneraţi aceşti membri şi cât au fost diurnele pentru membrii delegaţiei?
- Care a fost implicarea, la acest târg, a Consiliului de Brand Turistic Naţional, înfiinţat în luna februarie prin ordin de ministru?
„Problema este mult mai profundă decât un simplu stand, acesta este vârful icebergului. Problema de fond a Ministerului Economiei înainte şi, acum, Antreprenoriatului şi Turismului sunt sinecurile. Sunt locurile acestea de muncă create pentru activul de partid. Practic oamenii aceştia sunt plătiţi să nu facă nimic pe sume colosale, plătite din banii tuturor contribuabililor. Ce ar fi bine să ne răspundă ministrul este că ar vrea să reformeze acest sistem de promovare a României. Cât am fost ministru am propus un amplu mod de reorganizare a prezenţei României la târguri, o reformă prin care fiecare firmă din România să poată să meargă la aceste târguri şi statul să îi ajute sub forma unui credit fiscal. În felul acesta depolitizam complet decizia de a merge sau nu la un târg, care este o decizie eminamente comercială şi practic deschideam poarta tuturor”, a afirmat deputatul USR Claudiu Năsui, conform sursei citate.
În timpul mandatului de ministru al Economiei, deputatul USR Claudiu Năsui a făcut publice cele mai mari contracte ale instituţiei, care erau pentru participarea câtorva firme la târguri pe banii statului şi a oprit aceste plimbări pe bani publici.
„Cei din New York, care au organizat acest stand extraordinar cu foi A4 tipărite, sunt cea mai mare sinecură a ministerului. Se numeşte «reţeaua externă». Oameni plătiţi de câteva ori mai bine decât ministrul să nu facă mare lucru pe bani mulţi. Ca să ştiţi. Cel mai mic salariu lunar era de 6.000 de euro pe lună, cel mai mare de 12.000 de euro pe lună. Am eliminat 40 de posturi din acestea şi nu am prelungit încă 30 de mandate. Dar ce să vezi? Fix în seara în care a venit domnul Virgil Popescu (PNL) la minister să preia ministerul, a semnat prelungirea tuturor. O mobilizare extraordinară a ministerului. Şi iată cum sistemul a continuat pe banii dumneavoastră şi cu aceleaşi rezultate”, a adăugat Năsui, potrivit sursei menţionate.
Numeroase state care au participat la Târgul de Turism Travel and Adventure Show, la care România a fost prezentă cu un stand care a provocat critici şi ironii în ţară, au încercat să îmbine ideea de vacanţă cu cea de experienţă culturală. Au existat însă şi unii expozanţi care, ca şi România, au ales să păstreze fundalurile puse la dispoziţie de organizatori.
„Nu există diferenţe semnificative între standul României şi standurile altor ţări”, a declarat duminică, într-o intervenţie telefonică la Antena 1, ministrul Turismului, Daniel Cadariu. Imaginile disponibile pe internet arată că au fost ţări care, ieşind din tiparul standurilor puse la dispoziţie, au făcut eforturi pentru ca vizitatorii să nu rămână lipsiţi de interes faţă de ceea ce ele au de oferit.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...