Festivalul RADAR, eveniment dedicat new media art din România, a atras anul acesta peste 10.000 de entuziaşti ai artei digitale, tehnologiei şi inovaţiei. Cele peste 20 de instalaţii de artă digitală, realizate de artişti internaţionali şi români, împreună cu performance-urile de pe scena audio-vizuală, au fost apreciate atât de publicul adult, cât şi de copii, care au avut un pavilion dedicat - RADAR Kids - cu experimente şi experienţe interactive.
Cea de-a V-a ediţie a festivalului, prezentată de ING, construită tematic în jurul ideii de NATURA VIITORULUI (Future Nature), a evidenţiat tendinţele recente în arta digitală care mizează pe mixul dintre tehnologia avansată prin AI şi proiecte de realitate virtuală, conştientizarea mediului înconjurător şi implicarea socială.
Lucrări preferate de vizitatori adulţi
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"Enter" - realizată de Ksawery Komputery (Polonia), prezentată de ING, care a impresionat prin inovaţia tehnologică şi interactivitate. Instalaţia îmbină arta cu tehnologia, invitând privitorii să interacţioneze cu reflexiile lor digitale prin intermediul senzorilor infraroşu.
"Ammonite" - a studioului Colectiff Scale (Franţa), prezentată de Ploom şi susţinută de Institutul Francez, care a cucerit publicul prin abordarea artistică avangardistă. Compusă din linii repetate de lumină, obiectul prinde viaţă în funcţie de melodia care rulează, iar spectatorii au avut ocazia să contemple o poezie emergentă.
"AI & ME" - o lucrare creată de Daniela Nedovescu şi Octavian Moţ (Mots Studio), un proiect care a oferit fiecărui vizitator o analiză despre sine emisă de AI. La final, fiecare participant, primea o imagine cu ei înşişi într-un context imaginat de AI. Proiect susţinut de ING.
"Quantum Jungle" - instalaţie realizată de Robin Wobbler (Germania), a fost preferata tuturor vârstelor, captivând prin imersiunea sa vizuală şi sonoră. Aceasta aduce la viaţă conceptele complicate ale fizicii cuantice prin intermediul unui perete impresionant cu peste 1000 de arcuri metalice sensibile la atingere şi mii de LED-uri.
Scena de Audio Vizual - care a prezentat spectacole performative de muzică experimentală şi vizualuri generative puse în scenă de 6 echipe din România, Iran şi Bulgaria. Scena de AV RADAR Future Nature este un proiect co-finanţat de AFCN.
Aproximativ 2.000 de copii au trecut pragul festivalului, în secţiunea dedicată, RADAR Kids.
Una dintre atracţii a fost instalaţia „Doodle Tunes”, unde cei mici desenau diverse instrumente muzicale şi, prin intermediul inteligenţei artificiale, acestea erau recunoscute vizual şi transformate în sunete reale.
O altă instalaţie îndrăgită din zona dedicată copiilor a fost o lucrare gândită sub formă de masă interactivă, unde copiii au creat partituri muzicale pe un portativ neconvenţional.
Cei mici au putut participa şi la activităţi aplicate, precum ateliere de chimie cu gheaţă carbonică şi workshop-uri cu slime. O altă instalaţie de mixed reality, îi îndemna pe copii să creeze, cu ajutorul unor căşti VR, flori suprarealiste în mediul din jurul lor şi să se înconjoare cu natura. Ei au putut, de asemenea, să înveţe despre importanţa conservării mediului în care trăim, a unei alimentaţii echilibrate şi a unui stil de viaţă sănătos cu ajutorul instalaţiei Doodle Magic Board. Proiectul, construit ca un panou de lemn desenat, devenea animat prin atingerea anumitor zone, generând o experienţă interactivă cu sunete şi video mapping.
„Anul acesta am marcat un pas important în evoluţia festivalului nostru, devenind un eveniment internaţional care a reunit artişti din 10 ţări. Suntem recunoscători tuturor celor care ne-au susţinut la această ediţie - parteneri, vizitatori şi artişti, deopotrivă. Ne dorim să creştem în continuare şi să ajungem un reper în topul celor mai mari festivaluri europene de artă digitală şi tehnologie. RADAR vă aşteaptă şi la ediţiile viitoare cu promisiunea de a aduce conţinut cât mai divers, de la cei mai inovatori şi creativi oameni din industrie”, spun Mădălina Ivaşcu şi Sorina Topceanu, co-fondatoarele RADAR.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.