Artista Alina Ion propune publicului din Olteniţa, oraşul său natal, o călătorie imersivă inedită prin participarea, duminică, la lucrarea sonoră „Treads of Solitude”. Aceasta este gândită astfel încât să nu aibă o locaţie specifică şi să nu fie legată de un eveniment punctual, cât mai degrabă deschisă pentru un interval de timp nelimitat: odată puse marcajele în spaţiu, acestea vor rămâne acolo până când vor fi deteriorate sau luate.
Această lucrare sonoră a Alinei Ion, artistă selectată în cadrul programului Accelerator în martie 2022, se află la polul opus faţă de obiectele pe care le putem percepe cu uşurinţă şi reprezintă o cercetare asupra comunităţii locale.
Audio-ul „Treads of Solitude” conţine „instrucţiuni” sau indicii privind direcţiile (stânga, dreapta) şi coexista în spaţiul public offline, dar şi online. Parametrii pentru piesa sonoră urmează o scurtă călătorie. Spectatorul porneşte (ideal) de la el acasă şi îşi termină taseul la staţia de autobuz (interurban). Călătoria este încărcată de sunete şi privelişti care se suprapun, creând o stare de confuzie în care realitatea şi ficţiunea se topesc una în cealaltă.
Proiectul poate fi înţeles ca o încercare de a ne face să reconsiderăm un anumit timp şi spaţiu din istoria noastră personală şi de a dezvălui momente din viaţa noastră de zi cu zi.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„Lucrarea Treads of solitude a pornit de la un drum recurent, cu care mulţi suntem familiarizaţi - un traseu care uneşte acasă - sau ceea ce numim acasă - şi gara, sau autogara - un punct de plecare către alte destinaţii. Derivat din întrebarea: Există un simţ de apartenenţă la o comunitate într-o stare de solitudine?, audio-ul se vrea a fi un însoţitor de drum pe termen scurt, care ghidează, prin nişte direcţii generale, fiecare ascultător în parte, lăsându-l totodată să-şi construiască propriul traseu”, spune artista.
Artista Alina Ion se descrie: „Sunt născută în „locul unde nu s-a întâmplat nimic” şi de doisprezece ani mă aflu într-o relaţie de iubire-ură cu Bucureştiul. Mergând pe marginea cotidianului, prinzându-mă de detalii şi încercând să abordez (percepţia asupra) spaţiului, probabil încă gândesc ca un pictor ascuns sub lungul şi vastul termen al „interdisciplinarităţii”.
Finanţat prin Granturile SEE 2014 - 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA şi implementat de Asociaţia Culturală Eastwards Prospectus (ACEP), în parteneriat cu Gaep Gallery din Bucureşti şi i8 Gallery din Reykjavik, Islanda, Accelerator este primul şi cel mai complex mentorat pentru artiştii emergenţi care propune tinerilor artişti o abordare strategică asupra carierelor lor.
Accelerator abordează trei paliere: cunoştinţele şi experienţa specialiştilor naţionali şi internaţionali în domeniul artei contemporane, oferite în cadrul etapei de mentorat derulate în 2022, resursele pentru producţia de lucrări noi şi spaţiile de expunere. Expoziţia Back to Where It All Began de la Gaep a fost primul astfel de spaţiu, alături de viewing room, celelalte fiind proiectele de artă în spaţiul public pe care le prezentăm acum în Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Cluj-Napoca şi Olteniţa. Lucrarea face parte din etapa de artă în spaţiul public, de altfel şi ultima din programul Accelerator. Mentorat şi producţie pentru artişti emergenţi.
Înfiinţată de peste 7 ani, Asociaţia Culturală Eastwards Prospectus (ACEP), promovează, prin proiecte culturale sau educative, arta contemporană la nivel naţional şi internaţional. Prin seria de programe Accelerator, ACEP susţine artiştii emergenţi în drumul şi dezvoltarea carierelor lor oferindu-le oportunităţi de învăţare inspirate din abordarea şi practicile locale şi din străinătate. De asemenea, ACEP şi-a propus să intensifice proiectele de formare şi dezvoltare a publicurilor prin acţiuni organizate în Bucureşti şi în ţară, online şi offline, în care publicul înţelege, se regăseşte şi se conectează cu arta contemporană.
ACEP a atras fonduri pentru producţia de lucrări de artă; a organizat peste 30 de expoziţii offline şi online; a coordonat o intervenţie urbană a artistei Tania Mouraud, desfăşurată simultan în nouă oraşe; a susţinut participarea artiştilor în cadrul unor târguri internaţionale de artă şi a dezvoltat proiecte pentru copii şi angajaţii din companii interesaţi de arta contemporană. Astfel, prin programele implementate de ACEP, arta contribuie la dezvoltarea individuală şi colectivă - făcând ceea ce a făcut dintotdeauna - a catalizat evoluţia societăţii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.