Primele reprezentaţii ale spectacolului "Julieta fără Romeo" de Bogdan Theodor Olteanu şi Alex Mircioi, în regia lui Bogdan Theodor Olteanu, vor avea loc pe 5 şi 6 iunie, de la ora 19.30, la Sala Studio a Teatrului Odeon.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În distribuţie sunt: Ioana Bugarin, Elvira Deatcu şi Ruxandra Maniu. Asistent dramaturgie - Mădălina Stoica, light design - Andrei Délczeg. 

Preţul unui bilet este de 30 de lei. 

Julieta vrea la Bucureşti. Marta se luptă pentru o familie perfectă. Iar Sonia este rătăcită printre oameni care au prea mulţi bani ca să-şi mai dea seama ce se întâmplă-n jurul lor.

Plecând de la cele trei arhetipuri feminine din "Romeo şi Julieta" de William Shakespeare, piesa îşi imaginează o versiune modernă a raporturilor dintre mamă, fiică şi doică, a opoziţiilor dintre datoria faţă de familie şi aspiraţii individuale. În compoziţia textului se strecoară referinţe la alte personaje feminine iconice şi texte canonice, care articulează un discurs intertextual despre feminitate în dramaturgia clasică. Pot cele trei tipologii împrumutate din textul lui Shakespeare să fie completate cu biografiile altor personaje răsfirate în istoria teatrului?

Cu un minim de mijloace expresive, spectacolul este construit în primul rând prin cele trei actriţe - Ioana Bugarin - Julieta, Elvira Deatcu - Marta, Ruxandra Maniu - Sonia.

"Acest spectacol este tributar pandemiei. Am început să lucrăm la el acum luni bune, într-o atmosferă distopică, pe când încercam cu toţii să înţelegem ce ni se întâmplă. Odată ce am putut să ne întoarcem într-o sală am refuzat tot ceea ce ne aducea aminte de gălăgia în care am petrecut atâta timp. Am fugit de culori, de tehnologie, de muzică. Şi am ajuns aproape instinctiv la o montare care conţine doar text şi actorie. E simultan teatru şi o formă de terapie. Textul explorează ipoteza că identitatea este - într-o covârşitoare măsură - un act performativ. E un subiect prezent în toate filmele pe care le-am făcut, dar care îşi găseşte, probabil, cel mai bine locul pe o scenă. Am plecat - împreună cu Alex Mircioi - de la textul lui Shakespeare şi am ajuns într-un oraş generic de provincie. Unde cele trei femei esenţiale din Romeo şi Julieta sunt prinse şi astăzi între presiuni nu foarte diferite", spune regizorul Bogdan Theodor Olteanu. 

Bogdan Theodor Olteanu este regizor de film, scenarist şi dramaturg. A abandonat studiile imediat după liceu şi a trecut prin mai multe meserii înainte să ajungă la film şi teatru. A fost jucător de rugby, jurnalist de investigaţie la România Liberă, consultant în marketing sportiv, consultant în comunicare politică, a scris proză scurtă şi este membru fondator al revistei culturale SUB25.

Primul său film de lungmetraj, "Câteva conversaţii despre o fată foarte înaltă", a avut premiera la TIFF şi a fost proiectat la numeroase festivaluri internaţionale. Filmul are 4 nominalizări la premiile Gopo - pentru Cel mai bun debut, pentru Cea mai bună actriţă în rol principal (Silvana Mihai, Florentina Năstase) şi pentru Tânără speranţă (Tudor D. Popescu). A fost achiziţionat atât de Netflix cât şi de HBO. Cel de-al doilea lungmetraj - "Mia îşi ratează răzbunarea" - a avut premiera la Festivalul Internaţional de Film de la Varşovia, unde a primit Premiul Juriului. A luat Premiul Publicului la festivalul "Films de Cannes a Bucharest". Se află în continuare în circuitul festivalier şi va avea premiera în toamna anului 2021.

Primul său spectacol de teatru, "Cea mai călduroasă zi din an", la care semnează textul şi regia, a fost selectat la Festivalul European al Spectacolului Timişoara FEST/FDR 2018. Cel de-al doilea spectacol, "Taximetrişti", a fost selectat la cele mai importante festivaluri de teatru din ţară - Sibiu, Timişoara, Iaşi, Arad.

Alex Mircioi s-a născut în 1995 în Brăila. A studiat scenaristică şi critică de film în cadrul Facultăţii de Film a U.N.A.T.C. „Ion Luca Caragiale" Bucureşti, absolvind studiile de licenţă în 2017. În 2019 obţine diploma de masterat, specializarea Filmologie, în cadrul aceleiaşi universităţi, cu o lucrare despre reprezentarea culturii drag în reality TV. În timpul facultăţii a scris scenarii pentru filmele de an ale colegilor de la regie şi a publicat cronici pe platforme de specialitate. Activitatea profesională s-a desfăşurat în principal pe două direcţii - teatru şi critică de film. A scris recenzii şi cronici pentru majoritatea publicaţiilor de specialitate, precum şi un număr mare de publicaţii generaliste. Colaborările includ Scena9, Films in Frame, Acoperişul de Sticlă, Film Menu, Revista Film şi Observatorul Cultural şi este prezent în două antologii de critică de film cu eseuri despre istoria regizoarelor de film din România şi despre reprezentarea familiei în reality TV. Temele principale ale textelor sale tind să ţină de reprezentarea femeilor şi a minorităţilor în film, televiziune şi artă audio-vizuală. A lucrat ca asistent de regie la trei spectacole pe texte contemporane - "Ava Show" (regie: Ilinca Prisăcariu, text: Matei Lucaci-Grundberg), "Mama Dolores.ro" (regie şi text: Andreea Lăcătuş), "Sara/Mara" (regie: Bogdan Theodor Olteanu, text: Bogdan Theodor Olteanu şi Adrian Nicolae). În prezent, lucrează ca editor pentru Acoperişul de Sticlă, unde pregăteşte o serie de texte despre televiziune, are un scenariu în dezvoltare în cadrul programului FILM+ şi lucrează la textul unei piese.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.