Petiţia împotriva agenţiei Papaya Advertising, privind clipul "Copiii referendumului", a fost clasată de Poliţia Română, întrucât din cercetări nu au reieşit aspecte de natură penală sau contravenţională. Poliţia Română anunţă că a înaintat copii ale petiţiei către DGASPC Bucureşti şi Ilfov şi o adresă către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, pentru a face verificări, conform competenţelor.
15 parlamentari de la PNL, ALDE şi PSD au reclamat la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului clipul ”Copiii referendumului”, realizat de agenţia de publicitate Papaya Advertising, prin care îndemna la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie, potrivit unui document publicat de petreanu.ro.
Şeful agenţiei de publicitate Papaya Advertising, Robert Tiderle, a fost chemat la audieri, marţi, la sediul Direcţiei de Investigaţii Criminale, în urma unei plângeri. Informaţia a fost făcută publică de Robert Tiderle, pe pagina sa de Facebook, unde a postat citaţia. "Ca urmare a sesizării (...), ce are ca obiectul memoriul adresat de un grup de 13 parlamentari cu privire la clipul intitulat Copiii referendumului realizat de SC. Papaya Advertising SRL, vă invităm să vă prezentanţi în data de 6.11.2018 orele 8.30, la sediul Direcţiei de Investigaţii Criminale (...) în vederea clarificării tuturor aspectelor referitoare la obiectul sesizării", se arată în adresa transmisă agenţiei.
Robert Tiderle, administratorul agenţiei Papaya Advertising, a declarat pentru News.ro că a avut autorizaţie din partea părinţilor, precum şi toate actele necesare înainte de a începe filmările la clipul "Copiii referendumului", prin care îndemna la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie.
În urma reclamaţiei făcute de mai mulţi parlamentari la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului privind clipul "Copiii referendumului", Tiderle s-a prezentat marţi, la Poliţie. "A fost foarte drăguţ la Poliţie, pentru că sunt oameni inteligenţi. Mi-au spus că n-au mai anchetat până acum un spot publicitar, aşa că este o premieră şi pentru ei şi pentru noi. Cred că i-am lămurit într-o primă fază", a declarat publicitarul.
Spotul Papaya Advertising, lansat la începutul lunii octombrie, a fost inspirat din serialul "The Handmaid’s Tale” ("Povestea slujitoarei”), care are la bază romanul omonim al autoarei Margaret Atwood şi în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea.
Clipul prezintă o perioadă post-referendum în care copile îmbrăcate în pelerine lungi, roşii, la fel ca cele ale servitoarelor din serial, au un dialog scurt cu o femeie - personajul mătuşii Lydia, care îi laudă pe cei care au mers la referendum "la îndemnul partidului şi al conducătorului".
Filmul realizat de Papaya Advertising prezintă România de după referendum.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.